• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

رقابت ۲۰ ایده منتخب هیأت داوران در مرحله نهایی

  • کد خبر : 50669
  • 04 مرداد 1401 - 19:45
رقابت ۲۰ ایده منتخب هیأت داوران در مرحله نهایی

محمدرضا فیاضی بروجنی مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی از دریافت و ارزیابی ۱۴۲۳ ایده در رویداد “جمعینو” که به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی و به‌منظور استفاده از ظرفیت دانش و تجارب نیروی انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی در مسیر اقدامات تحولی برگزار شد، خبر داد و با اعلام راهیابی ۲۰ ایده به مرحله دوم این رویداد برمبنای رأی هیئت داوران، تاریخ برگزاری مرحله دوم این رویداد را هشتم و نهم مرداد ماه اعلام کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دبیر رویداد “جمعینو”، در مورد این فراخوان و اهداف آن گفت: پیش‌نیاز تحول در هر سازمان و دستگاهی این است که نیروی انسانی آن سازمان به ضرورت و امکانپذیری تحول، باور داشته باشد و بدنه مدیریتی نیز بتواند از ظرفیت دانش و تجارب نیروی انسانی در مسیر اقدامات تحولی استفاده کند. بر همین اساس رویداد “جمعینو” با شعار “با هم در مسیر تحول” و همزمان با هفته تأمین‌اجتماعی آغاز شد.
وی افزود: فراخوان دریافت ایده‌ها در این رویداد، به مدت یک هفته از ۱۳ الی ۲۰ تیرماه و ذیل هشت محور اعلامی انجام شد که در این مدت سایت رویداد بیش از ۴۴ هزار بازدید و ۱۱ هزار بازدیدکننده یکتا داشت و ۱۴۲۳ ایده در سایت جمعینو ثبت شد.
فیاضی در توضیح فرایند ارزیابی ایده‌ها گفت: تمامی ایده‌های ثبت شده که نشان‌دهنده دغدغه همکاران سازمان هستند؛ در جای خود ارزشمند بوده و تلاش می‌شود تا دبیرخانه در حد امکان، اجرایی شدن آن‌ها را با همکاری واحدهای تخصصی پیگیری کند. به جهت ارزیابی اما هیئت داوران رویداد، متشکل از ۱۸ نفر از نمایندگان واحدهای تخصصی سازمان به بررسی و ارزیابی ایده‌ها پرداختند و نهایتاً از میان ایده‌های دریافت شده و بر اساس نمرات هیئت داوران، ۲۰ ایده‌ای که از مرحله طرح مشکل، به مرحله طرح مسئله و ارائه راهکار وارد شده‌اند و بالاترین امتیاز را از هیئت داوران کسب کرده‌اند؛ به مرحله نهایی رویداد راه یافتند.
مشاور مدیرعامل در توضیح تفاوت میان “طرح مشکل” و “طرح مسئله” گفت: به طور اجمالی مشکل، احساس و توضیحی است از شرایط نامطلوب که معمولاً شاخص‌مند نیست و غالباً یا منجر به ارائه راهکار نمی‌شود یا راهکارهایی کلی و انتزاعی را پیشنهاد می‌دهد. مسئله اما یک گام پیش‌تر از طرح مشکل بوده و شامل تبیینی شاخص‌مند از وضع موجود، تخمینی نسبی از شرایط مطلوب و نهایتاً پیشنهاد راهکاری بهینه برای تغییر وضعیت از شرایط فعلی و در مسیر دستیابی به وضعیت مطلوب است.
مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه همه ایده‌های ارائه شده در این رویداد، به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و تلاش می‌شود زمینه‌های تحقق همه ایده‌های قابل اجرا فراهم شود، افزود: در مرحله نهایی این رویداد، ۲۰ ایده‌ی برگزیده شده، هشتم مرداد در جلساتی با واحدهای تخصصی مرتبط با هر ایده، ضمن آشنایی با مختصات و سوابق موضوع، اطلاعات و راهنمایی‌ کارشناسی موردنیاز برای ارائه مناسب را دریافت می‌کنند تا نهایتاً نهم مرداد در حضور داوران، بتوانند ایده خود را ارائه نموده و در صورت لزوم از آن دفاع کنند و بر اساس نظر تجمیعی داوران از ایده‌های برتر تقدیر شود.
دبیر رویداد جمعینو با تشکر از مشارکت ارزشمند همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: از تمامی افرادی که در این رویداد مشارکت داشته‌اند تقدیر خواهد شد چراکه مشارکت قابل‌توجه در این رویداد پیش از هرچیز نشان‌دهنده پویایی و دغدغه‌مندی همکاران سازمان است. همکارانی که تلاش می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت آن‌ها پس از رویداد نیز استفاده کنیم. لذا امیدواریم تا جمعینو به عنوان گام نخستین در رویکرد استفاده از گنجینه تجربی و دانشی همه همکاران، تداوم یافته و فرایندی منسجم و ناظر به مسائل تحدید شده سازمان، طراحی و اجرایی شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=50669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.