• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

رضایت ۸۷ درصدی مشتریان گروه سوله و سازه‌های فلزی از محصولات فولاد مبارکه

  • کد خبر : 58816
  • 01 آذر 1401 - 16:54
رضایت ۸۷ درصدی مشتریان گروه سوله و سازه‌های فلزی از محصولات فولاد مبارکه

نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه با شرکای کسب‌وکار با حضور پرشور مشتریان این شرکت در گروه سوله و سازه‌های فلزی برگزار شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایراسین، نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه با شرکای کسب‌وکار با حضور پرشور مشتریان این شرکت در گروه سوله و سازه‌های فلزی برگزار شد.

در این نشست صمیمانه که به میزبان شرکت فولاد مبارکه برگزار شد فعالین عرصه سوله و سازه‌های فلزی که از سراسر کشور در این جلسه حضور به‌هم رسانده بودند به طرح نظرات و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی برای افزایش کیفیت محصولات و خدمات فولاد مبارکه

طهمورث جوانبخت معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در ابتدای این نشست اظهار کرد: طی چندسال اخیر، فروش محصولات فولاد مبارکه در بورس انجام می‌شود و به همین خاطر چنین جلساتی را طراحی کردیم تا علی‌رغم تغییر در روش فروش که از سوی مراجع رسمی کشور اجرایی شده، از نظرات شرکای تجاری خود مطلع شویم.

وی گفت: فولاد مبارکه همواره در تلاش است تا رضایت مشتریان خود را که به عنوان شرکای تجاری خود می‌شناسد، محقق کند ولی از سال ۹۷ ستاد تنظیم بازار موضوع عرضه را به دست گرفته است و فولاد مبارکه در این زمینه اختیارات قبلی را ندارد.

فولاد مبارکه؛ پیشتاز در عرصه تولید فولاد

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه افزود: دولت به دنبال سیاست عرضه تلفیقی است و فولاد مبارکه به عنوان شرکتی که در حوزه تولید تخصص دارد نباید در زمینه واردات وارد شود. چنین سیاست‌هایی به این شرکت ابلاغ می‌شود و این در حالی است که چنین موضوعاتی با برخی از سیاست‌های شرکت متناقض است و به همین خاطر فولاد مبارکه به دنبال عرضه تلفیقی نیست.

وی خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه به دنبال در نظر گرفتن شرایط نقدی برای فروش نیست و در صورتی که موضوع عرضه تلفیقی برداشته شود حاضر به ارائه فروش اعتباری است. همچنین سامانه بهین‌یاب نیز در اختیار فولاد مبارکه نیست تا بتواند دخالتی در افزایش یا کاهش سهمیه‌های تخصیص‌یافته داشته باشد.

توسعه‌ها براساس نیاز مشتریان است

جوانبخت تصریح کرد: توسعه‌های شرکت بر اساس مطالعات بازار انجام می‌شود و به همین خاطر است که برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت نورد گرم۲ انجام شده است که این خط تولید امیدواریم تا ۳یا۴ سال آینده ۴.۲ میلیون تن از محصولات فولادی مورد نیاز در کشور را تأمین کند.

وی تأکید کرد: در موضوع تاریخ عرضه‌ها در بورس باید بگوییم که سیاست‌گذاری‌ها در دست فولاد مبارکه نیست و به دست دولت و بنا بر ابلاغ دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود. البته فولاد مبارکه نیز ترجیح می‌دهد که عرضه‌ها از نظر زمانی به صورت منظم باشد تا شرکای تجاری این شرکت بتوانند راحت‌تر خرید خود را انجام دهند.

فولاد مبارکه؛ تولیدکننده ۶۴ درصد محصولات گرم کشور

مهدی آقازینلی مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: ایران هم‌اکنون در رده دهم تولیدکنندگان فولاد در دنیا قرار دارد و بر اساس آمار سال ۱۴۰۰، فولاد مبارکه ۶۴ درصد آمار تولید محصولات گرم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که به لطف الهی و با تلاش فولادسازان کشور میزان واردات محصولات گرم کاهش چشمگیری یافته است.

سهم ۸درصدی گروه سوله و سازه‌های فلزی از کل محصولات فولاد مبارکه

وی گفت: مشتریان فولاد مبارکه در این گروه در سراسر کشور فعال هستند که در این بین، اصفهان با سهم ۴۰درصدی و تهران با سهم ۲۰ درصدی به ترتیب بیشترین شرکای تجاری این شرکت را به خود اختصاص داده و شهرهایی نظیر کرمان، مازندران، مرکزی و… در رده‌های دیگر هستند. این صنعت، نقش اثرگذاری در ساخت و توسعه کشور دارد و از این جهت نقش مهمی را در کشور ایفا می‌کند و همواره فولاد مبارکه تمام تلاش خود را برای تأمین مواد اولیه این صنعت انجام می‌دهد.

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه افزود: در سال ۱۴۰۰ گروه سازه‌های فلزی ۷ درصد از محصولات را استفاده می‌کرده‌اند که تا آذرماه ۱۴۰۱ این میزان به ۸درصد رسیده است. محصولات گرم و اسیدشویی ۹۴ درصد از مصرف گروه سازه‌های فلزی را تشکیل داده است که فولاد مبارکه بخش زیادی از آن را برای فعالین این عرصه تأمین می‌کند و عمدتاً ۵ گرید از محصولات فولادی را شامل می‌شود.

رضایت ۸۵ درصدی شرکای تجاری فولاد مبارکه

وی خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌هایی که برای فولاد مبارکه بسیار مهم است رضایت شرکای تجاری این شرکت در همه گروه‌های فعال در صنعت کشور است. در سال گذشته، ۱۱۲۷مشتری به میزان ۸۳ درصد از مجموع مشتریان، در نظرسنجی‌ها شرکت‌ کرده‌اند.

آقازینلی تصریح کرد: بنچ‌مارک جهانی ۸۵ درصد، میزان رضایتی است که در دنیا تعیین شده و به لطف الهی همین میزان از رضایت در بین شرکای تجاری فولاد مبارکه کسب شده است که البته در گروه سازه‌های فلزی، این عدد به ۸۷ درصد رسیده که آماری قابل توجه است.

رویکرد فولاد مبارکه؛ افزایش مستمر کیفیت و رضایت مشتریان

وی تأکید کرد: رویکرد فولاد مبارکه برای رسیدگی به شکایات بر اساس استانداردهای جهانی رسیدگی است که در ابتدا با استفاده از crm، ابعاد مختلف موضوع با انتخاب کارشناس پرونده و پیگیری آن انجام می‌شود و تا حل مشکل ادامه دارد که هدف از این کار، بهبود کیفیت در محصولات فولادی ارائه شده است.

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: یکی از اقدامات اصلاحی انجام شده طراحی و تست گریدی جدید برای کاهش عیب شکستگی سطح ورق انجام شده است که افزایش کیفیت در محصولات فولادی تولید شده در فولاد مبارکه را به همرا ه خواهد داشت.

توسعه کمی وکیفی سبد محصولات در دستور کار قرار گرفته است

وی توضیح داد: یکی از انتظارات مشتریان در این گروه، توسعه سبد محصولات و تکمیل محصولات مورد نیاز این صنعت از نظر ابعادی و کیفی است و فولاد مبارکه در صدد است در استراتژی‌های توسعه‌ای خود، نیازهای این بخش از صنعت را نیز مد نظر قرار دهد.

آقازینلی بیان کرد: تأمین پایدار و حداکثری نیازهای این صنعت که ورق‌های فولادی به‌ویژه محصولات گرم است در سه سال اخیر به دلیل الزام عرضه و فروش محصولات در بورس کالا با محدودیت‌ها و چالش‌هایی مواجه بوده است که عبور از این چالش‌ها نیازمند هماهنگی و تعامل دوسویه فولاد مبارکه و شرکای تجاری این شرکت است. رویکرد معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه نیز ادامه روند برگزاری این جلسات هم‌اندیشی است تا فرصت تعامل با مشتریان را برای حل مشکلات پیگیری کند.

۲۰۰ شرکت در گروه سازه‌های فلزی؛ خریدار محصولات فولاد مبارکه در کشور

محمد تاجمیرریاحی مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه نیز در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه، ارائه نظرات شرکای تجاری به صورت شفاف است تا بتوانیم از این نظرات برای اتخاذ تصمیم‌های آینده در فولاد مبارکه استفاده کنیم و نظرات این صنعت مهم در کشور را گوش مسئولین برسانیم.

وی گفت: فولاد مبارکه در صنعت سازه‌های فلزی چیزی حدود ۲۰۰ مشتری دارد که این شرکت در تلاش است تا نیازهای این مشتریان را در قالب تولید ورق‌هایی با ضخامت ۲ تا ۱۶ میلی‌متر تأمین کند و به همین خاطر فولاد مبارکه آمادگی دارد تا سبد محصولات خود را برای افزایش رضایت گروه سازه‌های فولادی و سوله توسعه دهد.

قیمت محصولات فولاد مبارکه، قیمتی کمتر از قیمت تولیدکنندگان دیگر کشور

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه افزود: حیات فولاد مبارکه و شرکای تجاری‌ این شرکت به یکدیگر بستگی دارد و باید با در نظر گرفتن جمیع شرایط، تصمیم‌گیری‌ها در سطح کلان انجام شود تا در نهایت، محصولات با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

وی خاطر نشان کرد: قیمت فولاد مبارکه همیشه قیمتی کمتر از قیمت‌های دیگر تولیدکنندگان کشور و محصولات وارداتی است. تقاضای واقعی در کشور امروز چیزی حدود ۳۵۰ هزار تن است و این شرکت در تلاش است تا نیاز کشور را در این زمینه در حد توان تأمین کند.

تاجمیرریاحی تصریح کرد: فولاد مبارکه به دنبال واردات محصولات فولادی نیست و مشکلات زیادی نظیر حمل‌ونقل این محصولات از بنادر تا انبارها، تأمین ارز و… وجود دارد و به همین خاطر پیشنهاد فولاد مبارکه این است که این محصولات از طریق خود مصرف‌کنندگان انجام شود.

تولید ورق‌های فولادی با ضخامت کمتر از ۲میلی‌متر در فولاد سبا

حاجی‌پور رئیس متالورژی و روش‌های تولید مجتمع فولاد سبا نیز در این نشست اظهار داشت: فولاد سبا در سال ۸۲ راه‌اندازی و از سال ۸۵ به فولاد مبارکه واگذار شد. پس از مدتی برای تولید گریدهای جدید، ریومپ‌هایی انجام شد و به همین خاطر می‌توانیم مجموعه فولاد سبا را دومین تولیدکننده ورق‌های فولادی با جدیدترین تکنولوژی در کشور دانست.

وی گفت: فولاد سبا ورق‌هایی با ضخامت کمتر تولید می‌کند که به‌کارگیری تکنولوژی موجود باعث افزایش کیفیت در محصولات تولید شده در این مجتمع می‌شود. در نتیجه استفاده از این تکنولوژی، کاهش مصرف انرژی، دقت ابعادی بالا، سرعت ریخته‌گری بالاتر، کاهش عیوب کیفی اسلب، افزایش خواص مکانیکی و تولید فولادهای با استحکام بالا را شاهد هستیم.

رئیس متالورژی و روش‌های تولید مجتمع فولاد سبا افزود: رشد ۵۰۰ درصدی در سبد محصولات یکی از تحولات قابل توجهی است که با تولید محصولات جدید در این مجتمع محقق شده و در تلاشیم تا نیازهای داخلی را طراحی و تولید کنیم.

شایان ذکر است این نشست صمیمانه در ادامه سلسله نشست‌های هم‌اندیشی شرکت فولاد مبارکه با شرکای کسب‌وکار این شرکت برگزار شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از حاضرین در این نشست تجلیل شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=58816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.