• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

رشد ۲۳ درصدی تولیدی مواد اولیه صنعت نساجی

  • کد خبر : 9046
  • 21 بهمن 1399 - 9:43
رشد ۲۳ درصدی تولیدی مواد اولیه صنعت نساجی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع نساجی و پوشاک از اشتغال ۲۲۰ هزار نفری و فعالیت بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی این صنعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی صنعتی، از نزدیک در جریان توانمندی‌های صنعتگران قرار گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صمت در این بازدید با مرور وضعیت صنعت نساجی از روند رو به رشد محصولات منتخب در این صنعت خبر داد و گفت: تولید الیاف اکریلیک در مقایسه با سال گذشته با رشدی ۴۰۸ درصدی به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است البته ظرفیت‌های موجود در این صنعت بسیار فراتر از این میزان است.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به تکمیل زنجیره صنعت نساجی اشاره‌ای به رشد ۲۳ درصدی تولید نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی در ۹ ماهه سال ۹۹ کرد و گفت: تولید این محصول صنعتی که از مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی و پوشاک به شمار می‌رود بیش از ۲۰۶ هزار تن رسیده است.

وی همچنین گزارشی از میزان ظرفیت سازی انجام شده برای توسعه محصولات منتخب صنعتی از ابتدای انقلاب تاکنون ارائه کرد و از توسعه تولید در صنایع خودرو، پتروشیمی، بهداشتی و دارویی، نساجی و پوشاک و غذایی خبر داد.

به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت در مقایسه با سال ۵۷ میزان ظرفیت تولید در فرش ماشینی از ۵ میلیون مترمربع به ۱۳۴ میلیون مترمربع و در صنعت کفش نیز از ۴ میلیون زوج به بیش از ۲۳۰ میلیون زوج افزایش یافته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.