به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر قاسمی عضو هیات مدیره این بانک در چهارمین مجمع پایش عملکرد شعب در تبریز، نظم بخشی وصول مطالبات را اقدام ارزندهی معاونت حقوقی و نظارت عنوان کرد و بیان داشت: وصول مطالبات بانک توسعه صادرات ایران از نظم بخشی مناسبی برخوردار شده و با پیگیری معاونت مذکور و همچنین همکاری سایر ارکان بانک، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از مطالبات بانک در سال های گذشته به منابع ارزی بانک بازگشته است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، پایداری منابع مالی را برای تحقق اهداف بانک موثر دانست و عنوان کرد: شعب بانک باید در جذب منابع پایدار با بهره مندی از ابزارهای نوین مالی بیش از گذشته فعال باشند و با ایجاد توازن منابع- مصارف بانک و مدیریت بهینه تخصیص و تجهیز، خواسته های مشتریان را به موقع و با حداقل زمان ممکن پاسخ دهند.
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به طرح الماسان و تاکید بر ارایه خدمات متنوع و به روز به مشتریان در قالب این طرح گفت: طرح الماسان ترکیبی جامع و متمایز از خدمات ارزی و ریالی است که متناسب با نیاز مشتریان ارایه می شود.
دکتر قاسمی خاطر نشان ساخت: اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ریالی و ارزی قبل و پس از حمل کالا، اعطای تسهیلات ریالی مرابحه برای واردات کالا، ارایه اعتبارات اسنادی داخلی، صدور انواع ضمانت نامه و پرداخت تسهیلات ارزی کوتاه مدت، برخی از خدماتی است که در طرح الماسان به مشتریان ارایه می شود و با توجه به هزینه پول کمتر این بانک در قیاس با سایر بانک ها، جذابیت دریافت انواع خدمات بانکی را برای مشتریان بانک،بیشتر می سازد.