• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

رتبه نخست بانک ملی ایران در امر مدرسه سازی میان بانک ها و موسسات مالی

  • کد خبر : 46200
  • 02 خرداد 1401 - 14:12
رتبه نخست بانک ملی ایران در امر مدرسه سازی میان بانک ها و موسسات مالی

بانک ملی ایران از بدو تاسیس تاکنون به‌ عنوان نماد شایسته‌ای از اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در کشور مطرح و در این زمینه در سال های اخیر با فعالیت و عمل به تمامی تعهدات خود در این امور موجب محرومیت زدایی و توان بخشی اقشار آسیب پذیر در کشور شده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، این نهاد با اعتقاد و باوری عمیق به مفهوم توسعه پایدار و محرومیت‌زدایی به صورت پیوسته در کنار انجام فعالیت‌ها و وظایف ذاتی خود، طی سال های گذشته به تمام تعهدات خود در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی با تامین مالی و تخصیص اعتبارات ویژه به انجام اموراشتغالزایی، امورخیرخواهانه و بشردوستانه، ازدواج جوانان، خوداشتغالی، کمک به ستاد دیه، کمک به خدمات شهری، محرومیت‌زدایی، رفع احتیاجات ضروری (درمان، بیماری، تحصیل و …)، توسعه فضاهای ورزشی، آموزشی و … در اقصی نقاط کشور گام‌های بلندی برداشته است.
بانک ملی ایران برای رسیدن به این هدف، اهتمامی ویژه در انجام خدمات عام‌المنفعه و امور خیرخواهانه داشته‌ که بر پایه مستندات و آمارهای موجود، به جرأت می‌توان گفت این بانک در این عرصه پیشگام بوده و هم‌زمان با انجام فعالیت‌ها و تکالیف خود نظیر ارائه خدمات ارزی و ریالی به آحاد مردم در انجام امور مسئولیت های اجتماعی به ویژه طی یک دهه اخیر با اراده مسئولان، اقدامات و فعالیت های اساسی و مهمی در مسیر توان‌افزایی و اعتلای سطح کیفی امور فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان، اجتماعی و اقتصادی مناطق کم برخوردار نیز توانسته است از یک سو در روند عمران و آبادانی کشور سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد و از سوی دیگر در رونق و شکوفایی ورزشی، اجتماعی و فرهنگی مردم مناطق محروم نیز تلاش مضاعفی داشته است.
بانک ملی ایران طی یک دهه اخیر با اجرای بیش از ۲۷۴ طرح بزرگ عام المنفعه و خیرخواهانه با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰۸ میلیارد ریال در ایجاد زیر ساخت ها و توسعه فضاهای مختلف در اقصی نقاط کشور نقش مؤثری در رونق و شکوفایی اجتماعی و فرهنگی مردم این مناطق داشته است.
این بانک با سرلوحه قرار دادن اجرای مسئولیت اجتماعی در یک دهه اخیر در توسعه کمی و کیفی زیر ساخت های کشور چه در زمینه ایجاد و توسعه چرخ تولید بنگاه های اقتصادی و چه در زمینه امور خیرخواهانه از سایر بانک ها، نهاد ها و سازمان ها در کشور، فعال تر و پیشگام تر است و با مجموع این اقدامات توانسته زندگی را در رگ های مناطق محروم کشور به جریان بیاندازد.
بانک ملی ایران افزون براین با تخصیص اعتبار و پرداخت وام قرض الحسنه در یک دهه اخیر، تعداد ۱۰ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۲۰۹ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۷۴۰ هزار میلیارد ریال در راه توسعه و آبادانی مناطق محروم، پرداخت وام ازدواج جوانان، خوداشتغالی، رفع احتیاجات ضروری، کمک به سیل و زلزله زدگان ، رفع مشکلات اشتغال جوانان، تعمیر مسکن روستایی، خوداشتغالی، مشاغل حمایتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، کمک به ستاد دیه و … پرداخت کرده که خود گویای فعالیت های مهم بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی است.
بانک ملی ایران درهمین مدت نیز با ساخت ۱۲۵ مدرسه در مناطق کم برخوردار کشور با صرف هزینه ای به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال رتبه نخست مدرسه سازی را در میان بانک ها و موسسات مالی داراست. بر این اساس با این اقدام نزدیک به ۸۰۰ کلاس درس به سرانه آموزشی کشور افزوده و تاکنون توانسته امکان تحصیل سالانه بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز کم برخوردار در مناطق محروم کشور را فراهم کند.
شیوع بیماری کرونا آسیب های جبران ناپذیری به بخش های مختلف کشور و بالاخص به بخش آموزش کشور وارد کرد که در این راستا بانک ملی ایران به دلیل نیاز دانش آموزان مناطق محروم به امکانات و تجهیزات الکترونیکی ۲۱۷۰ دستگاه تبلت در ۲۳ استان کشور به ارزش ۵۴ میلیارد ریال در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار داد.
بانک ملی ایران با اجرای کامل تعهدات خود و حضور همیشگی در عرصه مسئولیت اجتماعی همواره تلاش دارد کشور را در مسیر توسعه پایدار یاری کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.