• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

رتبه سوم حاشیه سود در بین شرکت‌هایی با چند دهه تجربه

  • کد خبر : 26529
  • 17 مهر 1400 - 12:27
رتبه سوم حاشیه سود در بین شرکت‌هایی با چند دهه تجربه

شرکت بیمه تجارت‌نو ازجمله شرکت‌هایی است که توانسته است در فرصت اندکی که نسبت به شرکت‌های بزرگ داشته و عمر کوتاهی نسبت به آن‌ها داشته، در جایگاهی به‌مراتب بالاتر از قدیمی‌های صنعت قرار گیرد.

بیمه تجارت‌نو در سال ۹۹ با فروش مبلغ ۱۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال حق بیمه و کسب سود خالص عملیاتی سه هزار و ۶۲۱ میلیارد ریالی وضعیت خوبی را برای ذی‌نفعان شرکت رقم بزند.

درواقع با توجه به وضعیت سودآوری شرکت و بهای تمام‌شده محصولات فروش رفته درنهایت شرکت بیمه تجارت نو حاشیه سود (سود فعالیت بیمه‌ای بدون درنظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره) ۱۶ درصدی و حاشیه سود خالص (سود خالص به‌حق بیمه صادره) ۳۳ درصدی را رقم‌زده است که رکوردی جدید در این شرکت قلمداد می‌شود.

حاشیه سود منطقی و رتبه صعودی شرکت

حاشیه سود بیمه‌ای (سود فعالیت بیمه‌ای بدون درنظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره) بیمه تجارت‌نو در سال ۹۹ حدود ۱۶ درصد گزارش‌شده است. بیمه تجارت‌نو با این رقم از حاشیه سود بیمه‌ای (سود فعالیت بیمه‌ای بدون در نظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره ) در بین ۲۴ شرکت بزرگ بیمه گری رتبه سوم را کسب کرده است.

این در حالی است که در سال ۹۸ این شرکت تنها توانسته بود ۷ درصد حاشیه سود بیمه‌ای (سود فعالیت بیمه‌ای بدون در نظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره) شناسایی کند.

همچنین حاشیه سود خالص (سود خالص به‌حق بیمه صادره) شرکت نیز در سال ۱۳۹۹ معادل ۳۳ درصد بوده است که در بین ۲۴ شرکت رتبه پنجم نصیب بیمه تجارت‌نو شده است. این در حالی است که حاشیه سود خالص شرکت، (سود خالص به‌حق بیمه صادره) در سال ۱۳۹۸ تنها ۲۲ درصد بوده است.

از همه مهم‌تر اینکه حاشیه سود خالص صنعت بیمه (سود خالص به‌حق بیمه صادره) در سال ۹۹ معادل ۱۴ درصد و حاشیه سود بیمه‌ای صنعت (سود فعالیت بیمه‌ای بدون در نظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره) در سال ۱۳۹۹ معادل صفر درصد بوده است و شرکت بیمه تجارت‌نو در دو حوزه چندین برابر صنعت توانسته سود قابل‌توجهی را ثبت کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.