• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

ذرت‌های فاسد در گمرک، از ابتدای ورود آلوده بود

  • کد خبر : 28608
  • 11 آبان 1400 - 17:19
ذرت‌های فاسد در گمرک، از ابتدای ورود آلوده بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ذرت‌های فاسد در گمرک از ابتدای ورود به کشور آلوده بوده، اما به دلیل ماندگاری زیاد فاسد نشده است و گمرک از توزیع آن در سراسر کشور جلوگیری کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، «سید احسان خاندوزی» درباره ذرت آلوده در گمرک اظهار داشت: اعداد و ارقامی که به شکل رسمی درباره ذرت فاسد در گمرک اعلام می‌شود حکایت از این دارد که مساله ذرت‌ها از ابتدای واردات، توسط مراجع استاندارد آلوده تشخیص داده شده و گمرک مانع توزیع آن در سراسر کشور شد.

وی با اشاره به نیاز کشور در زمینه واردات ذرت، گفت: در سال‌های اخیر کشور هر ساله به‌طور متوسط نیازمند واردات هشت میلیون تن ذرت بوده است .

خاندوزی بیان‌داشت: از میلیون‌ها تن ذرتی که وارد کشور شد حدود ۱۴۰ هزار تن مربوط به محموله‌های  سال‌های ۹۲، ۹۵ ، ۹۷ و ۹۹ از ابتدا مسموم تشخیص داده شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دلیل فرسوده شدن ذرت موجود در گمرکات سراسر کشور بر اثر ماندگاری نبوده، خاطرنشان‌کرد: واردکنندگان ذرت نیز از بخش خصوصی بودند و از اموال دولت منابعی برای این امور تلف نشده است.

وی تاکید کرد: ذرت‌ها با تشخیص مسوولان استاندارد به‌درستی مسموم شناخته شدند و برای رفع و رجوع این ۱۴۰ هزار تن اقدام‌های خوبی نیز انجام گرفته و بیش از ۱۰۳ هزار تن از ذرت‌های آلوده به کشورهای فرستنده مرجوع شده است.

خاندوزی توضیح‌داد: به دو دلیل بخشی از ذرت‌های خریداری شده مسموم هنوز در گمرک باقی مانده است، دلیل نخست به خریدار خارجی بازمی‌گردد؛ از آنجایی که این ذرت‌های آلوده برای بخشی از نیازهای دارویی و الکلی هنوز قابل استفاده هستند و خریدار خارجی برای خرید آنها اعلام آمادگی کرده اما  برای دریافت آنها تاخیر داشته است و بنابراین هنوز در گمرک وجود دارد.

وی اضافه‌کرد: بخشی از ذرت‌های فرسوده موجود در گمرک در حال مرجوع شدن است تا به‌طور کل صورت‌مساله ذرت‌های آلوده پاک شود، اما از آنجایی که شاکی خصوصی وجود داشت و مراجع قضایی حکم توقف دادند، آن بخش از کالاها و ذرت‌های مسموم مرجوع نشده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.