• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

داوری نخستین دوره جشنواره قرآن و عترت بانک کارآفرین برگزار شد

  • کد خبر : 9709
  • 03 اسفند 1399 - 13:19
داوری نخستین دوره جشنواره قرآن و عترت بانک کارآفرین برگزار شد

نخستین دوره جشنواره قرآن و عترت کارکنان، شرکت‌های تابعه و اعضای خانواده کارکنان بانک کارآفرین برگزار شد.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، نخستین جشنواره قرآن و عترت بانک کارآفرین با شعار «قرآن آرامش آفرین زندگی»، یادواره اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
این جشنواره با هدف زمینه‌سازی و ایجاد انس و الفت هر چه بیشتر کارکنان و خانواده هایشان با قرآن کریم و سیره معصومین علیهم السلام ، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت و نهادینه‌سازی کاربرد فرهنگ در زندگی فردی و اجتماعی کارکنان بر مبنای قرآن و عترت (ع) در کنار ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر کارکنان و خانواده های محترم آنها از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این جشنواره در چهار بخش و ۱۷ رشته برگزار و شرکت کنندگان در بخش آوایی در۶ رشته، بخش مطالعاتی در ۴ رشته، بخش ادبی در ۲ رشته و بخش هنری در ۵ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

شایان ذکر است که در این دوره مسابقات ۱۸ نفر از داوران مطرح و بنام در رشته های مختلف داوری این مسابقات را بر عهده داشتند.
بر اساس این گزارش، موضوعات جشنواره در سه محور کلی ؛ پیشرفت در عرصه کار و کارآفرینی ،آرامش در زندگی و روابط اجتماعی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی (حقوق متقابل اعضای خانواده و تربیت فرزند صالح) با رویکرد قرآن و عترت بود.همچنین مسابقات در رشته های بخش آوایی (بجز رشته های حفظ) شامل قرائت و ترتیل، بخش ادبی شامل ۲رشته شعر ،ترانه سرایی و داستان نویسی(داستان کوتاه)؛ بخش هنری شامل ۵ رشته نقاشی، خوشنویسی، عکاسی و تولید کلیپ و نماهنگ از طریق بارگزاری آثار در سایت جشنواره و یا ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره برگزار شد.
همچنین مسابقات رشته حفظ در دو گروه آقایان و بانوان و در سه رده سنی شکوفه ها، نوجوانان و بزرگسالان بصورت غیرحضوری و آنلاین در روز جمعه یکم اسفندماه ۱۳۹۹با حضور داوران کشوری برگزار شد.
گفتنی است، آزمون های بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت(ع) در رشته های چهار گانه شامل کتابخوانی، آشنایی با مفاهیم قرآن، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه و آشنایی با احکام، در دو گروه زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به صورت مشترک بین آقایان و بانوان به صورت غیرحضوری و در روز پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه برگزارشد.
مراسم اختتامیه این جشنواره و تجلیل از برگزیدگان رشته‌های مختلف نیز در نیمه دوم اسفندماه و همزمان با سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزارخواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.