• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

کارخانه احیاء استیل فولاد بافت شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه رسالت اصلی بانک توسعه صادرات تسهیل‌گری در واردات و صادرات است تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون علیرضا مولایی عضو هیئت مدیره شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون شد اهتمام بانک دی به پرداخت تسهیلات خرد و ارتقای کیفیت خدمات به جامعه ایثارگری بلوبانک سامان از سرویس جدیدی در نسخه سوم اپلیکیشن خود رونمایی کرد / پرداخت خلافی در کمتر از ۵ دقیقه؛ آنی، به آسانی مدیرعامل بانک ملی ایران با آیات عظام و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج بیمه سامان برای معرفی محصولات خود به نمایشگاه بین المللی ایران بیوتی رفت تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر تربیت نیروی جوان و متخصص، انتصابات شفاف و کارآمد و معیشت کارکنان در سال جاری

2

خرید املاک قدیمی با تسهیلات بانک مسکن

  • کد خبر : 33609
  • 06 دی 1400 - 13:14
خرید املاک قدیمی با تسهیلات بانک مسکن

بانک مسکن استفاده از تسهیلات خرید مسکن برای متقاضیان خرید ملک با عمربنای بیش از ۳۰ سال را فراهم کرده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در راستای تسهیل سازی مسیر استفاده از تسهیلات خرید مسکن، سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول استفاده از این نوع تسهیلات را افزایش داده است. در واقع متقاضیان خرید مسکن که تقاضای استفاده از تسهیلات خرید مسکن را دارند با پیش بینی بانک مسکن می توانند به خرید واحدهای بیش از ۲۵ سال و حداکثر ۳۰ سال نیز اقدام کنند. خریداران این واحدهای مسکونی مطابق با شرایط خود می توانند از یکی از تسهیلات پس انداز مسکن جوانان یا تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم استفاده کنند.
مطابق با تصمیم بانک مسکن، در حال حاضر اعطای سقف تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن از محل حساب پس انداز مسکن جوانان همانند سقف تسهیلات از محل ارایه اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در حالات انفرادی و زوجین روی املاک با حداکثر قدمت ۲۵ سال امکان‌پذیر است.
در خصوص املاک بیش از ۲۵ سال قدمت و حداکثر تا ۳۰ سال، سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق در تسهیلات انفرادی به ترتیب۱۶۰ ، ۱۲۰ و ۸۰ میلیون تومان و در تسهیلات زوجین به ترتیب ۳۲۰، ۲۴۰ و ۱۶۰ میلیون تومان و دقیقاً مطابق سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در این املاک تعیین می‌ شود.
این نکته نیز قابل توجه است که پرداخت تسهیلات از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان توام با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در حالات انفرادی و یا زوجین در املاک تا ۲۵ سال ساخت و همچنین بیش از ۲۵ سال و حداکثر تا ۳۰ سال ساخت، معادل سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در این گونه املاک امکان‌پذیر است.
کارشناسان بازار مسکن با بررسی شرایط بازار معاملات املاک عنوان می کنند‌ این تصمیم بانک مسکن منجر به رونق گیری بخشی از معاملات مسکن می شود. به گفته آنها طی یکی دو سال اخیر، روند رشد میانگین قیمت مسکن به گونه ای بوده که منجر به ایجاد شکاف زیاد میان قدرت خرید متقاضیان و قیمت مسکن و نهایتا خروج اجباری بخش زیادی از متقاضیان مصرفی از بازار معاملات مسکن شده است. آنها معتقدند از آنجاکه بخش زیادی از املاک نوساز و کمتر از ۱۰ سال قدمت با قیمت پیشنهادی بسیار متفاوت از میانگین قیمت مناطق عرضه می شوند تعداد زیادی از متقاضیان خرید ملک به املاک با عمربنای بالاتر به دلیل قیمت مناسب تر روی آورده اند. از این رو این تصمیم بانک مسکن منجر به تسهیل پروسه خرید ملک برای این گروه از متقاضیان و در نتیجه رونق معاملات مسکن می شود.
تا پیش از این پرداخت تسهیلات خرید مسکن فقط برای املاکی که حداکثر تا ۳۰ سال قدمت داشتند امکان پذیر بود اما در حال حاضر این شرایط مناسب‌ برای خریداران ملک فراهم است که به خرید واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر نیز اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.