• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

خرید ارز مسافرتی و دانشجویی الکترونیکی می‌شود

  • کد خبر : 33535
  • 05 دی 1400 - 14:26
خرید ارز مسافرتی و دانشجویی الکترونیکی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: خریدار ارز می‌تواند بدون نیاز به حضور فیزیکی درخواست خود را همراه با مستندات لازم از طریق سامانه به صرافی‌های بانکی و غیربانکی ارسال کند و خرید خود را انجام دهد.

به گزارش ایبِنا، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ساماندهی مجدد فرآیند پرداخت ارز مسافری در صرافی‌ها گفت: با راه‌اندازی سامانه تا دو ماه دیگر پرداخت ارز مسافری و دانشجویی ساماندهی خواهد شد که بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت الکترونیکی خواهد بود.

دکتر علی صالح‌آبادی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران و در جمع خبرنگاران، درباره سوء استفاده در حوزه ارز مسافری و دانشجویی با توجه به اینکه برخی برای دریافت ارز اقدام به خرید صوری می‌کنند، اظهار داشت: ما در حال ساماندهی مجدد نحوه پرداخت ارز مسافری و دانشجویی هستیم و چند روز پیش نیز به کانون صرافان نامه‌ای ارسال کردیم و از آنها خواستیم تا مشکلات را به ما منتقل کنند و در روزهای آینده بخشنامه‌ای در تکمیل بخشنامه قبلی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوی سوء استفاده از سهمیه ارز مسافری و دانشجویی گرفته می‌شود، تصریح کرد: بر اساس سامانه جدیدی که قرار است راه‌اندازی شود، هر فردی که می‌خواهد ارز بخرد بدون نیاز به حضور فیزیکی می‌تواند درخواست خود را همراه با مستندات لازم از طریق سامانه به صرافی‌های بانکی و غیربانکی ارسال کند و خرید خود را انجام دهد و بعد از آن می‌تواند مراجعه و به صورت فیزیکی ارز خود را دریافت کند. همچنین در حال بررسی هستیم که حتی ارز را به حساب‌های فرد واریز کنیم تا خریدار بتواند در هر نقطه‌ای از کشور از شعب بانکی، ارز خود را تحویل بگیرد.

صالح آبادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قرار شده تا کمیته مشترکی بین بانک مرکزی وزارت صمت، گمرک و اتاق بازرگانی برای بررسی و حل مشکلات تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه پولی و مالی و تجاری تشکیل شود.

وی با بیان اینکه وضعیت تامین ارز در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۲ ماهه سال گذشته بود که بخشی از آن به دلیل وضعیت مطلوب بازگشت ارز حاصل از صادرات بود، خاطرنشان کرد: با انضباط خوبی که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است و همچنین چشم اندازی که در حوزه صادرات غیرنفتی و نفتی داریم، پیش بینی بنده این است که وضعیت درآمدهای ارزی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی حتی با فرض تداوم وضعیت موجود و عدم لغو تحریم‌ها، بهتر از امسال خواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.