• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

جزییات تامین مالی زنجیره‌ای تولید توسط نظام بانکی

  • کد خبر : 33799
  • 11 دی 1400 - 9:56
جزییات تامین مالی زنجیره‌ای تولید توسط نظام بانکی

رییس کل بانک مرکزی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای میان بانک مرکزی و وزارت صمت جزییات اجرای این طرح را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، دکتر علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای میان بانک مرکزی و وزارت صمت با اشاره به مزیت‌های این سیاست گفت: با اجرایی شدن این سیاست نیاز به نقدینگی بنگاه‌ها کمتر خواهد شد و فشار بر سیستم بانکی نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بهبود ترازنامه بانک‌ها نیز از مزیت‌های دیگر این تفاهم‌نامه است، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی بنده در ابتدای ورود به بانک مرکزی، هدایت منابع و اعتبارات به سمت بخش مولد کشور بوده است که این تفاهم‌نامه یکی از مصادیق مهم آن محسوب می‌شود.

صالح آبادی با بیان اینکه این طرح را به صورت آزمایشی در ۷ بانک عامل صنعت و معدن، صادرات، ملی، ملت، تجارت، پارسیان و مسکن آغاز خواهیم کرد، ادامه داد: تفاهم نامه تامین مالی زنجیره‌ای در زنجیره فلزات، خودرو، ساختمان، لوازم خانگی، صنایع غذایی، محصولات پتروشیمی، ماشین‌آلات و تجهیزات فعال خواهد شد و سپس به مرور به صنایع دیگر نیز تعمیم خواهد یافت.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه اجرای این تفاهم‌نامه باعث کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها خواهد شد، تصریح کرد: زیرساخت‌های این امر در هفت بانک عامل به صورت کامل فراهم شده و با امضای این تفاهم‌نامه صورت حساب الکترونیکی از سامانه جامع تجارت دریافت خواهد شد.

فاطمی امین وزیر صمت نیز در این نشست اظهار کرد: اجرای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای باعث افزایش ۳۰ درصدی دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع مالی خواهد شد.

ادامه دارد…..

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.