• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

تولید گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۲۱ احتمالا بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند

  • کد خبر : 9582
  • 01 اسفند 1399 - 13:55
تولید گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۲۱ احتمالا بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند

این واقعیت که بخش موبایل هواوی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، خبر جدیدی نیست. تحریم‌های گسترده‌ی آمریکا عملا بخش موبایل این شرکت را فلج کرده و به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۱ یکی از بدترین سال‌ها برای بخش موبایل هواوی خواهد بود.

به گزارش سایت Nikkei Asia، هواوی به تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های خود اعلام کرده که امسال قصد دارد فقط برای ۷۰ تا ۸۰ میلیون گوشی قطعات مورد نیاز را خریداری کند. این در حالی است که هواوی در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸۹ میلیون گوشی به دست کاربران رسانده است. روی هم رفته به نظر می‌رسد آمار تولید گوشی‌های این شرکت در سال ۲۰۲۱ با بیش از ۶۰ درصد کاهش روبرو خواهد شد.

در این میان تعدادی از تامین‌کنندگان اعلام کرده‌اند که احتمالا آمار تولید گوشی‌های هواوی از این رقم هم پایین‌تر خواهد بود و این شرکت قطعات کافی برای ۵۰ میلیون گوشی را سفارش خواهد داد.

از زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی‌ آغاز شده، فروش گوشی‌های این شرکت با روند نزولی مواجه شده است. به غیر از ممنوعیت استفاده از سرویس‌های گوگل، باید به ممنوعیت بهره‌گیری از فناوری‌های آمریکایی هم اشاره کنیم. به دلیل همین مشکلات، هواوی‌ به ناچار آنر را به فروش گذاشت و در سال ۲۰۲۰ هم جایگاه خود را در بین ۵ شرکت بزرگ بازار موبایل از دست داد.

در همین حال، مدیرعامل هواوی‌ برای گفت‌وگو با دولت آمریکا ابراز آمادگی کرده است. او از دولت بایدن خواسته برای این ممنوعیت تجدید نظر کنند اما به نظر نمی‌رسد تحریم‌های علیه هواوی به این زودی‌ها لغو شوند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.