• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

تولید کنسانتره آهن از مرز ۵۱ میلیون تن گذشت

  • کد خبر : 46020
  • 31 اردیبهشت 1401 - 18:28
تولید کنسانتره آهن از مرز ۵۱ میلیون تن گذشت

میزان تولید کنسانتره سنگ آهن طی سال ۱۴۰۰، با حدود ۴ درصد افزایش، از مرز ۵۱٫۵۰۰ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  روابط عمومی ایمیدرو، شرکت های تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۰، حدود ۵۱ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۷ تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۴۵ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۳۶۲ تن، «چادرملو» ۱۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۳۹۳ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۶ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۱۵ تن، «گهر زمین» ۴ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۱۹۶ تن، «مرکزی» ۳ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۲۹۱ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۲ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۲۸ تن، «صنایع معدنی فولاد سنگان»، یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۸۰ تن، «صبانور» یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۹۴۲ تن و «جلال آباد» ۳۸۰ هزار و ۸۱۸ تن کنسانتره آهن تولید کردند.
طی سال گذشته، شرکت های بزرگ ۱۶ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۳۰۱ تن کنسانتره به شرکت ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۱۸ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۸۸ تن)، حدود ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.
میزان تولید کنسانتره آهن در ماه اسفند، ۴ میلیون و ۹۸ هزار و ۸۵۷ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۳ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۰۳ تن)، نزدیک به ۱۶ درصد افزایش یافت.

افزایش ۱۱۶ درصدی تولید و ۲۶ درصدی ارسال دانه بندی
شرکت های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند، یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۵۹۹ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۹۰۲ هزار و ۴۵۴ تن)، ۱۱۶درصد افزایش نشان می دهد. ارسال سنگ آهن دانه بندی نیز با ۲۶ درصد افزایش، از یک میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۱۹ تن در سال ۹۹ به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۱۰ تن طی سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.