• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل شرکت بازارگستر برخط خبر داد:

توزیع محصولات کشاورزی با راه‌اندازی استارت‌آپ زنجیره تأمین بهبود می یابد

  • کد خبر : 9017
  • 20 بهمن 1399 - 18:51
توزیع محصولات کشاورزی با راه‌اندازی استارت‌آپ زنجیره تأمین بهبود می یابد

مدیرعامل شرکت استارت‌آپی بازارگستر برخط در زمینه محصولات کشاورزی می‌گوید این استارت‌آپ قادر است کار توزیع ۳۵۰ تن محصول کشاورزی در سطح تهران بزرگ را انجام دهد و با برنامه هدف‌گذاری شده از ضایعات محصولات کشاورزی جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت استارت‌آپی بازارگستر برخط در زمینه محصولات کشاورزی می‌گوید این استارت‌آپ قادر است کار توزیع ۳۵۰ تن محصول کشاورزی در سطح تهران بزرگ را انجام دهد و با برنامه هدف‌گذاری شده از ضایعات محصولات کشاورزی جلوگیری کند.

محمدرضا باقرزاده مدیرعامل شرکت بازارگستر برخط در مراسم رونمایی از استارت‌آپ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی که در محل پایانه صادرات محصولات کشاورزی و با هدف توزیع محصولات کشاورزی میان شبکه‌های آنلاین توزیع میوه و محصولات کشاورزی در تهران راه‌اندازی شده است،‌اظهار کرد: در پنج ماه گذشته در هر شبانه‌روز ۳۵۰ تن محصولات کشاورزی از این پایانه صادراتی در سطح تهران بزرگ توزیع شده است که در آینده نزدیک به ۷۰۰ تن ارتقاء می‌یابد.

باقرزاده تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما این است که میوه‌های خارج شده از بحث تازه‌خوری به چای و میوه خشک تبدیل و نسبت به صادرات مناسب آن اقدام شود.

مدیرعامل شرکت بازارگستر برخط خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های ما آن است که بتوان میوه را از مبدأ تفکیک کرد تا میزان زباله‌ها به ویژه زباله میوه در شهرها کاهش یابد و به زودی از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی ۷۰۰ تن انواع محصول کشاورزی در سطح تهران توزیع می‌شود.

باقرزاده با اشاره به اشتغال ۷۰ تا ۹۰ نفره در این واحد توزیع اظهار کرد: ۵۰ ناوگان حمل شامل وانت در اختیار این مجموعه است که کار توزیع را انجام می‌دهد و میوه‌های بازیافتی برای تبدیل به چای یا میوه خشک با همین ناوگان به این مرکز برگردانده می‌شود.

وی با اشاره به تجهیزات مناسب بسته‌بندی و فراوری در این مجموعه عنوان کرد: کار بسته‌بندی میوه‌های خشک و حبوبات نیز در مجموعه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی آغاز شده است.

باقرزاده با بیان اینکه ۳۵ درصد میوه تولیدی در کشور تبدیل به ضایعات می‌شود گفت: اگر بتوان این ضایعات را تبدیل به محصول غذایی نماییم ما به هدف خود که جلوگیری از هدررفت میوه و محصولات کشاورزی دست یافته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: زنجیره عرضه می‌تواند با انتقال درست و به موقع کالا از سمت کشاورزان به مصرف‌کنندگان در افزایش کارایی تولید و توسعه محصولات کشاورزی نقش مهمی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازار گستر برخط عنوان کرد: استارت‌آپ‌ها باعث رشد و بازدهی شرکت‌ها و کارخانه‌ها می‌شوند و افزایش سود و فروش را برای مجموعه‌ها به همراه دارند.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در اقتصاد کشور است عنوان کرد: کشاورزی نقش مهمی در استقلال سیاسی و اقتصادی ایفا می‌کند و مهم‌ترین راهکار توانمندسازی بخش کشاورزی فراهم کردن زیرساخت سیستم مدیریت زنجیره تأمین در کشور است.

همچنین در پایان مهندس باقرزاده از حمایت‌های سازمان مرکزی توسعه روستایی کشور نیز قدردانی نمود.

سیدکاظم دلخوش اباتری، عضو هیات رئیسه مجلس نیز در این مراسم با اشاره به ضعف صنعت بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در کشور عنوان کرد:‌ خرمای ایران در کشور امارات با بسته‌بندی‌های بسیار شکیل به کشورهای دیگر صادر می‌شود و این درحالی است که یکی از دغدغه‌های هر ساله ما این است که محصول کشاورزان خرماکار کشور از انها خریداری شود و قیمت‌هایی نیز که از آنها خرید می‌شود بسیار پایین است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس اظهار کرد: در گذشته‌های نه چندان دور ۱۲۰ هزار تن چای در استان گیلان تولید می‌شد اما اکنون به زحمت ۲۰ هزار تن چای در گیلان تولید می‌شود و چندین انبار بزرگ نیز مملو از چای‌های مربوط به سالهای گذشته است که خریداری نداشته است.

دلخوش اباتری با بیان اینکه مجلس این آمادگی را دارد که از صادرات فرآورده‌های کشاورزی حمایت کند، اظهار کرد:‌ از تمامی شرکت‌ها، تولیدکنندگان و استارت‌آپ‌هایی که در این مسیر مشغول به فعالیت هستند حمایت می‌کنیم.

در ادامه مراسم دکتر مرتضی علوی مدیرعامل شرکت تجارت پردیس نیز به خبرنگاران گفت: این استارتاپ و پایانه کمک بسیار زیادی به دریافت محصولات کشاورزی از تولید کنندگان و توزیع آنها می کند و از هدررفت این محصولات جلوگیری می نماید.

مدیرعامل شرکت تجارت پردیس برای بازدید از پایانه، خبرنگاران را همراهی کرده و توضیحات تکمیلی را ارائه نمود.
در پایان این مراسم به مناسبت دهه مبارک فجر از چند تن از خانواده های معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.