• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

توان اعتباری بانک مسکن باید افزایش پیدا کند

  • کد خبر : 21535
  • 30 مرداد 1400 - 18:42
توان اعتباری بانک مسکن باید افزایش پیدا کند

یک نماینده مجلس اعلام کرد، توان مالی و اعتباری بانک مسکن باید افزایش پیدا کند تا شاهد افزایش توان پرداخت تسهیلات رونق زا در بخش مسکن و ساختمان کشور باشیم.

یک نماینده مجلس اعلام کرد، توان مالی و اعتباری بانک مسکن باید افزایش پیدا کند تا شاهد افزایش توان پرداخت تسهیلات رونق زا در بخش مسکن و ساختمان کشور باشیم.

رویداد خبر – باقری، نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، افزود: بانک مسکن، یک بانک تخصصی است و اگر ما بخواهیم مشکلات رکود و تورم شدید در حوزۀ مسکن حل شود باید بانک مسکن را تقویت کنیم و همۀاختیارات و تسهیلاتی که در این حوزه ارایه می‌شود برای این بانک تا سطح مطلوب ارتقا پیدا کند.

وی افزود: طی سال های اخیر سیاست‌های دولت به‌گونه‌ای بود که انقباضی عمل می‌شد و در حوزۀ مسکن قدم‌های خوبی برداشته نشد.

این نماینده مجلس در ادامه به موضوع راه اندازی سامانه جامع مالیاتی برای فراهم شدن زمینه اخذ مالیات از خانه های خالی اشاره کرد و گفت: سامانۀ جامع مالیاتی سامانه‌ای است که دولت در راه‌اندازی آن مصمم است و مجلس هم مصوبه دارد؛ بنابراین انتظار داریم هرچه سریع‌تر این سامانه به کار بیفتد. البته تا حدودی کارهای این طرح انجام‌شده و به‌نظر می‌رسد که زمان زیادی باقی نمانده و باید دولت طرح خودش را کامل کنند تا مانع فرار مالیاتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه ضروری است که فعالیت‌ها با این سامانه، رصد بشوند و مالیات مربوط از آن‌ها اخذ شوند و لذا مجلس هم پیگیری‌هایی داشته و ادامه هم خواهد داد، گفت: معتقدم بدون سامانۀ جامع مالیاتی امکان اخذ مالیات از افرادی که از پرداخت مالیاتشان فرار می‌کنند چه از اشخاص حقیقی و چه حقوقی فراهم نمی شود. بنابراین ما در مجلس به جد پیگیر هستیم که این سامانه تکمیل شود تا تمامی افراد حقیقی و حقوقی که مشمول پرداخت مالیات می‌شوند، مالیات خود را پرداخت کنند.

باقری افزود: طرح مالیات بر خانۀ خالی که در مجلس یازدهم تصویب ‌شده به‌نظر می‌رسد تا حدودی می‌تواند مشکل مسکن را حل‌وفصل کند و می‌تواند راه‌کار خوبی برای حل مشکل مسکن باشد.اگر ما بخواهیم در این بخش موفق عمل کنیم باید بحث عرضه و تقاضا را به‌خوبی مدیریت کنیم و با افزایش تولید، عرضه را به سطح بیشتر از تقاضا برسانیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.