• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

تقویت واحدهای نظارتی، عامل مهمی برای نظام مند کردن استفاده از بیمه است

  • کد خبر : 28996
  • 16 آبان 1400 - 10:12
تقویت واحدهای نظارتی، عامل مهمی برای نظام مند کردن استفاده از بیمه است

همواره فرهنگسازی در بهره مندی از خدمات بیمه ای به عنوان گامی راهبردی از سوی موسسات و شرکت های بیمه گر یاد شده و در قالب مسئولیت اجتماعی نسبت به آن کارهایی انجام شده است؛ صدور بیمه با توجه به قوانین اخیر موجبات تسهیل در فرایند پرداخت خسارت را نیز فراهم کرده است؛ با توجه به این موارد با مصطفی زحمتی پاک، مدیر بیمه های اتومبیل بیمه تعاون به گفت و گو نشسته ایم.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، شنیدن عبارت “بیمه” ناخودآگاه اطمینان خاطری برای برخی افراد ایجاد می‌کند به این معنی که اگر اتفاقی برای سلامتی و یا اموال آنان بیفتد خسارت وارده جبران می‌شود اما افراد در برخی موارد، بیمه را هزینه اضافی دانسته و از بیمه کردن، بیم دارند در حالی که این اقدام برای آرامش روانی و آسایش اجتماعی لازم بوده و اقبال مردم به آن، نیازمند فرهنگ‌سازی است. در پی این جبران خسارت می تواند تسهیل گری هایی نیز صورت پذیرد؛ به طور مثال بر اساس ماده ۴۰ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه شرکتهای بیمه مکلفند خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی موضوع این قانون را در مواردی که وسایل نقلیه مسبب و زیان‌دیده در زمان حادثه دارای بیمه‌نامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه اختلافی وجود نداشته باشد، حداکثر تا سقف تعهدات مالی مندرج در ماده (۸) این قانون بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی پرداخت کنند.
در این خصوص مصطفی زحمتی پاک، مدیر بیمه های اتومبیل بیمه تعاون توضیح می دهد که با توجه به ماده مذکور، تصادفات بوقوع پیوسته در سال ۱۴۰۰ تا سقف ۱۶۰۰۰۰۰۰۰ریال خسارت مالی نیاز به کشیدن کروکی از سوی مقامات انتظامی نیست و در نتیجه فرد بیمه شده می تواند با صرف زمان کمتر و پیگیری فرایند پرداخت، خسارت خود را دریافت کند.
وی همچنین تصریح کرد: در این خصوص پلیس راهنمایی رانندگی بنا بود یک برنامک راه اندازی کرده تا بر اساس آن ساختار ارزیابی خسارت و ارجاع به واحد پرداخت نیز از سرعت بیشتری برخوردار شود که البته تاکنون این مهم محقق نشده است.
زحمتی پاک در ادامه به وضعیت موتورسیکلت های کشور اشاره کرد و بیان داشت: طبق آمار موجود تنها حدود یک پنجم موتورسیکلت های کشور دارای بیمه نامه شخص ثالث هستند و این مهم خود بیانگر تلاش برای فرهنگسازی هرچه بیشتر در این زمینه است.
مدیر بیمه های اتومبیل بیمه تعاون اضافه کرد: بر این اساس نیاز است تا با تقویت واحدهای نظارتی و اتخاذ سیاست هایی اعم از تشویق یا تنبیه این فرهنگسازی صورت پذیرد.
وی پیشنهاد داد: یکی از راه های ترغیبی در این خصوص نیز ارائه بیمه نامه به صورت اقساطی است که در بیمه تعاون نیز شرایطی برای تسهیل گری در دریافت بیمه نامه ایجاد شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.