• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

تحول در خدمات اورژانس بیمارستان میلاد

  • کد خبر : 6870
  • 20 دی 1399 - 18:43
تحول در خدمات اورژانس بیمارستان میلاد

با استفاده از متخصصین طب اورژانس درکمتر از ۶ ساعت بیماران اورژانس بیمارستان میلاد تعیین تکلیف می شوند و موارد زیادی هم بیماران در کمتر از ۲ ساعت تعیین تکلیف شده و در صورت نیاز به بخش منتقل می شوند.

به گزارش رویداد خبربه نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر نسیم غفوریان افزود: متاسفانه با وجود دستورالعمل جامع اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت و استقرار متخصصین طب اورژانس در بسیاری از بیمارستان های تهران و کشور، بیمارستان میلاد فاقد متخصصین طب اورژانس بود که با پیگیری و دستور دکتر حمزه زاده مدیر عامل بیمارستان، زمینه خدمات آنان به بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیماران فراهم شد.

دکتر غفوریان تعیین تکلیف سریع بیماران اورژانس، کاهش ضریب اشغال تخت های اورژانس، افزایش آمار احیای قلبی موفق و افزایش رضایتمندی بیماران را از مزایای استفاده از متخصصین طب اورژانس برشمرد و گفت:با استفاده ازمتخصصین طب اورژانس، تشخیص ها دقیق تر و ازدحام اورژانس بیمارستان کمتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از متخصصین طب اورژانس درکمتر از ۶ ساعت بیماران اورژانس بیمارستان میلاد تعیین تکلیف می شوند و موارد زیادی هم بیماران در کمتر از ۲ ساعت تعیین تکلیف شده و در صورت نیاز به بخش منتقل می شوند .

دکتر غفوریان با بیان اینکه روزانه حدود۲۰۰ بستری از سوی متخصصین طب اورژانس داریم،خاطر نشان کرد: ۲۶ متخصص طب اورژانس در اورژانس بیمارستان میلاد خدمت رسانی می کنند و۶ متخصص طب اورژانس در یک روز کاری و سه شیفت(۲۴ ساعت) بیماران را ویزیت می کنند.

وی گفت: با شیوع بیماری کرونا متخصص عفونی مقیم بصورت ۲۴ ساعته در اورژانس بیمارستان میلاد مستقر شده و بیماران مشکوک به کرونا به متخصص عفونی ارجاع می شوند.

دکتر غفوریان از استقرار امدادگر در اورژانس بیمارستان خبر داد و گفت: امدادگران بیماران را از درب ورودی اورژانس به واحد تریاژ هدایت می کنند و بعد از تریاژ هم، کمک بهیاران و پرستاران بیماران بدحال را تا قسمت های مربوطه همراهی و هدایت می کنند.

وی استقرار کارمند پذیرش در واحد های بستری اورژانس را اقدام دیگری برای رضایتمندی بیماران دانست وگفت: با این کار از سر درگمی بیماران و همراهان جلوگیری می شود.

سرپرست اورژانس بیمارستان میلاد اصلاح فرآیند ها و پروتکل های داخلی درمانی را از دیگر اقدامات انجام شده برای رضایتمندی بیماران دانست وگفت: به طور مثال پیش از این بیماری که با درد سنگ کلیه به اورژانس مراجعه می کرد دردش کنترل و مرخص و به درمانگاه ارولوژی بیمارستان ارجاع می شد اما هم اکنون در صورت اندیکاسیون(الزام پزشکی) از طریق اورژانس بیمارستان با پزشک آنکال مربوطه هماهنگ و بیمار برای درمان قطعی سنگ کلیه بستری می شود.

دکتر غفوریان اظهار داشت: الزام ویزیت حضوری بر بالین بیمارانی که نیاز به مشاو.ره دارند از سوی پزشکان آنکال (بر اساس اورژانس یا غیر اورژانسی بودن ) در مدت زمان تعریف شده از سوی وزارت بهداشت از دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود خدمات و رضایمندی بیماران در اورژانس بیمارستان میلاد است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=6870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.