• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

تثبیت ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ نتیجه تصمیم سران قوا

  • کد خبر : 7023
  • 22 دی 1399 - 14:06
تثبیت ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ نتیجه تصمیم سران قوا

معاون اول رئیس جمهور گفت: قرار بود ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ثابت نباشد، اما تثبیت نرخ نتیجه تصمیم سران قوا بود.

به گزارش رویداد خبربه نقل از صدا و سیما؛ آقای اسحاق جهانگیری در مراسم روز ملی صادرات افزود: شرایط اقتصادی در سال ۹۷ ایجاب کرد که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی و یکسری کالا‌های ضروری اختصاص یابد همان موقع قرار بود این ارز ثابت نباشد و در مرداد همان سال به ۴۴۰۰ تومان رسید، اما در جلسه سران قوا مقرر شد که قیمت این ارز به همان ۴۲۰۰ تومانی برگردد و ثابت باشد.

وی اضافه کرد: سال ۹۸حدود ۱۵ میلیارد دلار برای کالا‌های اساسی اختصاص دادیم، اما در سال ۹۹، هشت میلیارد دلار به کالا‌های اساسی اختصاص یافت در حالیکه کمترین تنشی هم ایجاد نشد و این امر نشان از مدیریت در شرایط سخت است.

آقای جهانگیری گفت: با وجود شرایط تحریم و کرونایی عملکرد شما صادر کننده‌ها مثبت بود و در شرایطی که صادرات نفتی ما از سال متوسط ۵۰ میلیارد دلار به ۸ میلیارد دلار در امسال رسید ۸۵ میلیون تن کالا در بحبوحه تحریم‌های آمریکا علیه کالاها، کشتی‌ها و بنادر ایران، صادر و ۲۵ میلیون کالا نیز وارد شد که در این بین شما فعالان اقتصادی و صادرکنندگان باید سرتان را بالا بگیرید چه کسی غیر از شما می‌توانست در این شرایط نیاز‌های ارزی و کالایی کشور را تامین کند؟

توصیه جهانگیری به دولت بعدی آمریکا

وی افزود: شما باید بگویید در شرایطی که دشمن در جنگ تمام عیار می‌خواست اقتصاد کشور را نابود کند نگذاشتید دشمن به ویژه آمریکا در این کار موفق شود حال ببینید ترامپ و آمریکا امروز چه شرایطی دارند و ما چه شرایطی داریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت بعدی آمریکا باید از عملکرد و مقاومت ملت و فعالان اقتصادی ایران درس بگیرد و در مقابل آن سر تعظیم فرود بیاورد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=7023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.