• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

بی‌توجهی به بومی‌ها در پارس جنوبی/ سهم مدیریت بوشهری‌ها کاهش یافت

  • کد خبر : 29981
  • 25 آبان 1400 - 10:37
بی‌توجهی به بومی‌ها در پارس جنوبی/ سهم مدیریت بوشهری‌ها کاهش یافت

بوشهر- در حالی که انتظار می‌رود سهم نیروهای توانمند استان بوشهر در مدیریت‌های پارس جنوبی افزایش یابد، این‌روزها شاهد عزل مدیران بومی در پتروشیمی‌ها هستیم.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – سجاد محمودی: در حالی که این روزها انتصاب فرمانداران و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر در حال انجام است و یک روز قبل از جلسه رأی اعتماد وزیر آموزش و پرورش، خبر برکناری یکی از معدود مدیران بومی پارس جنوبی افکار عمومی استان بوشهر را به خود مشغول کرد.

در یک اقدام ناگهانی تنها مدیرعامل بوشهری صنعت پتروشیمی استان، از مدیریت عامل این شرکت پتروشیمی که از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان و متعلق به وزارتخانه بی وزیر آموزش و پرورش است، عزل و عبدالرحیم قنبریان جایگزین وی شد.

روال انتصابات چنین است که پس از رأی اعتماد وزیر و چیدمان معاونین، ریاست صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب و پس از انتصاب معاونین خود، ایشان اقدام به انتصاب ریاست هلدینگ می‌کند و نهایتاً ریاست هلدینگ پس از انتصاب معاونین خود، اقدام به انتصاب مستقیم و غیر مستقیم مدیران پتروشیمی‌های زیرمجموعه می‌کند.

این خود جای سوال است که چگونه علی رغم در پیش بودن جلسه رأی اعتماد وزیر آموزش و پرورش (این جلسه فردا برگزار می‌شود)، شرکت‌های پایین رده این وزارت، دست به این جابجایی زده‌اند؟

کار جایی بیخ پیدا می‌کند که معاونت ریاست جمهور، طی یک دستور، تمامی عزل و نصب‌ها را تا انتصاب وزیر مربوطه و استقرار کامل دولت ممنوع اعلام کرده بودند ولی ما به عین دیدیم که خلاف دستور، این جابجایی یا عزل انجام شد.

در پایش فضای مجازی، تشویش اذهان عمومی را به وفور می‌توان دید تا جایی که اولین واکنش‌ها از سوی دفتر نماینده جنوب استان اعلام و ایشان این اقدام را محکوم کردند.

بی‌توجهی به بومی‌ها در پارس جنوبی/ سهم مدیریت بوشهری‌ها کاهش یافت

تاکید بر توقف تغییرات

نماینده مردم شهرستان‌های جم، کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که وزیر معرفی شده از سوی ریاست جمهور خود را برای روز رأی اعتماد آماده می‌کند و نماینده عالی دولت در شهرستان عسلویه در حال معرفی فرماندار است.

موسی احمدی اضافه کرد: عده‌ای در مرکز بدون توجه به شرایط منطقه و عدم توجه به سیاست رئیس جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی بومی استان جلسه اضطراری تشکیل داده و اقدام به عزل مدیر بومی می‌کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر پیگیری‌های مستمر قبلی مجدداً در شب گذشته با آقای رکن مذاکره و توصیه مؤکد کردم که تا تعیین وزیر جدید و ممانعت از ایجاد تنش در منطقه از تصمیم خود عدول کنند اما علیرغم توصیه‌های خیرخواهانه، متولیان هلدینگ پتروفرهنگ با اقدام عجولانه مشکلات جدیدی را ایجاد کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های جم، کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینجانب به عنوان خدمتگزار مردم شریف حوزه جنوب استان بوشهر این اقدام نابخردانه را شدیداً محکوم می‌نمایم.

لزوم افزایش سهم مدیریتی استان

دولت جدید با رویکرد انقلابی و احترام به مطالبات آحاد ملت، به جای افزایش سهم مدیریتی استان، با تغییر ناگهانی تنها مدیرعامل بومی این صنعت، خاطرات تلخ گذشته را دوباره در اذهان تداعی کرد و شاید عقب نشینی آن زمان، مسبب رفتار امروزه باشد؛ هر چند که مردم استان در عین نجابت همیشگی خود، کارگزاران این تصمیم را در راستای دولت جدید نخواهند دید.

استان بوشهر همیشه در برهه‌های مختلف اعتقاد و تعلق خاطر خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده است و می‌طلبد که این دولت صدای مردمش را بشود.

یکی از خواسته‌های اصلی مردم استان بوشهر، احقاق سهم مدیریتی بومیان این استان بوده و خواهد بود و اگر بخواهد در ابتدای راه، روال بدین صورت پیش برود باید فاتحه همین چند نفر نیرو را هم خواند.

بی‌توجهی به بومی‌ها در پارس جنوبی/ سهم مدیریت بوشهری‌ها کاهش یافت

لزوم حفظ آبروی استان

این انتصاب در اوج مشغله استاندار و نمایندگان مجلس، روز قبل از جلسه رأی اعتماد وزیر و برخلاف دستور صریح معاونت ریاست جمهور انجام شد که نشان از فرار رو به جلوی کارگزاران این تصمیم برای ماندن در ساختار دولت جدید دارد.

مردم استان بوشهر، خواهان تقابل با این دست رفتارهای ناپسند و پشت دیوار کوچه خلوت از طریق انتصاب مدیران بومی در پست‌های مدیریتی هلدینگ ها و پالایش دولت از این دست مدیران صنعت هستند تا آبروی استان بیش از پیش دستخوش امیال مجالس پرنفوذ پایتخت نشود که به راستی هرگونه عقب گردی در ابتدای راه، صدور مجوز رفتارهای بعدی است.

انتظار می‌رود مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس در آینده برنامه‌ای جدی برای تقابل با این رویکرد داشته و استاندار بوشهر نیز اهتمام ویژه ای در انتصاب معاونت انرژی خود برای نظارت و نهایت تعامل مجموعه دولت با صنعت داشته باشند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=29981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.