• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

بند قانونی که برای حمایت از “صندوق نوآوری” محقق نشد

  • کد خبر : 4579
  • 25 آذر 1399 - 14:00
بند قانونی که برای حمایت از “صندوق نوآوری” محقق نشد

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: در قانون پیش‌بینی کاملا شفافی برای تامین منابع ملی صندوق شده که متاسفانه از سال ۸۹ به بعد این بند از قانون متوقف شده است؛ لذا امیدوار بودیم که این نیز امسال محقق شود، ولی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ این تحقق صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، مهدی کشمیری در مراسم امضای تفاهم نامه هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌های فناورانه پارک‌های علم و فناوری که به صورت مجازی امروز برگزار شد، با اشاره به رویکردهای جدید در این صندوق، اظهار کرد: تغییر نگاه و رویکردی که در این صندوق رخ داده و ظرفیت‌هایی که برای وزارت علوم ایجاد شده، فرصت مغتنمی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و کارهای فناورانه است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای “طرح هم سرمایه‌گذاری با پارک‌های علم و فناوری” از دو ماه پیش آغاز شده است، اظهار کرد: در این رویداد طرح‌هایی از سوی پارک‌های علم و فناوری به صندوق نوآوری ارائه شد که در نهایت ۷ طرح برای هم‌سرمایه‌گذاری انتخاب شدند.

کشمیری یادآور شد: ظرفیت‌های کاری که در صندوق ایجاد شده، نیازمند حمایت دولت و به خصوص تامین سرمایه صندوق در سال آینده است و اوایل سال آینده ظرفیت مالی صندوق به نقطه پایانی خود خواهد رسید و برای تامین مالی به حمایت دولت نیاز دارد.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ما انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند، گفت: خواهش ما این است که هیئت دولت در این خصوص ما را همراهی کند.

وی گفت: در قانون پیش‌بینی کاملا شفافی در تامین منابع صندوق در یک بند شده که متاسفانه از سال ۸۹ به بعد این بند از قانون متوقف شده است؛ لذا امیدوار بودیم که این نیز امسال محقق شود، ولی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم این تحقق صورت نگرفته است.

کشمیری ادامه داد: از سوی دیگر موضوعات تأمین منابع صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه ملی، احیای بند قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و  اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان به صندوق از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز محقق نشد و انتظار داریم وزیر علوم این موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.