• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

بخش اعظم فعالیت سازمان در ارتباط با حوزه حقوقی است

  • کد خبر : 64895
  • 01 اسفند 1401 - 10:44
بخش اعظم فعالیت سازمان در ارتباط با حوزه حقوقی است

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان داشت: بخش اعظمی از فعالیتهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی که حدود ۹۰ درصد است و شامل مباحث حقوقی از تحویل تا تعیین تکلیف کالا گرفته که هرکدام تبعات گسترده‌ای در حوزه های اقدام و فعالیت های سازمان را شامل می شوند در ارتباطی مستقیم با حوزه امور حقوقی است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان داشت: بخش اعظمی از فعالیتهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی که حدود ۹۰ درصد است و شامل مباحث حقوقی از تحویل تا تعیین تکلیف کالا گرفته که هرکدام تبعات گسترده‌ای در حوزه های اقدام و فعالیت های سازمان را شامل می شوند در ارتباطی مستقیم با حوزه امور حقوقی است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی که در همایش دو روزه کارشناسان امور حقوقی و اموال غیرمنقول این سازمان سخن می گفت، اظهار داشت: در این سازمان شروع فعالیت و کار با حوزه حقوقی است و ادامه و راهبری امور و انتهای کار نیز باید با در نظر گرفتن ملاحظات حقوقی انجام پذیرد.

وی در ادامه بیان داشت: موقعیت ممتازی که اینک برای سازمان ایجاد شده و قوای مختلف پای کار سازمان قرار گرفته‌اند تکرار ناشدنی است و باید قدر این موقعیت طلایی را دانست.

اجتهادی در ادامه با بیان اینکه در این موقعیت، جایگاه حقوقی بسیار ویژه و فوق العاده است، خاطرنشان کرد: باید کار بر مبنای قوانین و مقررات انجام و برای همه فعالیت ها توجیه حقوقی ارائه شود و نگاه به آینده نیز بر مبنای قانون باشد و در اقدامات آتی، جایگاه سازمان با در نظر گرفتن مباحث حقوقی بسیار بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان در کمیسیون اقتصادی دولت دارای جایگاه بسیار ارزشمندی است، گفت: باید ساختار و پایه های سازمان اصلاح شود که اقدامات بسیار خوبی بر مبنای اجرای دستورات سه گانه رئیس محترم جمهور انجام شده است ولی در مبحث اصلاح ساختار در ابتدای راه هستیم که باید موارد باقی مانده را نیز عملیاتی کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه فعالیت در حوزه حقوقی نیازمند وقت‌گذاری بیشتر و داشتن دانش حقوقی است، اظهار داشت: باید برای افراد شاغل در حوزه حقوقی آموزش های مدون مکتوب و حضوری برگزار شده و ادامه یابد.

وی در ادامه بیان داشت: نباید به موارد تجربی اکتفا شده، بلکه باید پایه حقوقی افراد شاغل در این حوزه با مطالعه مستمر، کتب قانون در دست و افزایش روند آموزش های مختلف تقویت شود تا فعالان در حوزه حقوقی مدیران را از خطرات احتمالی آگاه ساخته و بر مبنای قوانین راه حل های قانونی را به آنها آموزش داده و موجبات ترقی سازمان را فراهم سازند.

اجتهادی با تأکید بر جداسازی فعالیت کارشناسان اموال غیر منقول با امور حقوقی بیان داشت: باید این ادارات کل و افراد شاغل در آنها از یکدیگر جدا شده و امور حقوقی، کارشناسان حوزه غیرمنقول را نیز به مانند دیگر کارشناسان مورد حمایت قرار دهند تا بتوانیم در صحنه‌های دفاع، حضوری موثرتر داشته باشیم و از تضییع حقوق دولت بکاهیم.

وی به فعالان حوزه حقوقی توصیه هایی کرد و گفت: باید لوایح تنظیمی شما مختصر، مفید و متقن باشد و مراجعه مرتب به محاکم را نیز در دستور کار خود قرار دهید تا حق و حقوق دولت، سازمان و مردم استیفا شده تا موجب زیان نشود.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در پایان ضمن تشکر از کارکنان این سازمان به ویژه شاغلین در امور حقوقی، تصریح کرد: خدمت صالحانه با احساس مسئولیت، خلوص نیت و فعالیت برای رضایت خداوند متعال را برای همه همکارانم در این حوزه و دیگر اجزای سازمان از درگاه حضرت باریتعالی خواستارم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=64895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.