• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

با استفاده روش جدیدثبت سفارش فروش سهام عدالت سرعت گرفت

  • کد خبر : 707
  • 26 مهر 1399 - 12:34
با استفاده روش جدیدثبت سفارش فروش سهام عدالت سرعت گرفت

رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن با اشاره به ثبت ۶۶ هزار سفارش فروش سهام عدالت به صورت آفلاین، از آمادگی کامل برای دریافت سفارش فروش سهام عدالت به صورت غیرحضوری توسط این بانک خبر داد.

به گزارش رویداد خبر، محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، درباره آخرین وضعیت عملکرد بانک مسکن در خصوص میزان ثبت سفارش فروش سهام عدالت اظهار داشت: از تاریخ ششم خرداد امسال امکان دریافت سفارشات فروش سهام عدالت مشتریان از طریق شعب بانک فراهم شد.

وی افزود: بر اساس روش اولیه، مشتریان به شعب بانک مراجعه و پس از تکمیل فرم اقرارنامه و سفارش فروش سهام عدالت، درخواست آنان از طریق سامانه ذیربط به صورت آفلاین و تجمیعی برای کارگزاری بانک مسکن ارسال می شد. با استفاده از روش موصوف بالغ بر ۶۶ هزار سفارش فروش سهام عدالت از مشتریان دریافت و به کارگزاری بانک مسکن ارسال شد.

رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن ادامه داد: اما با توجه به اشکالاتی که در سازوکار قبلی وجود داشت، وزارت امور اقتصادی و دارایی شیوه نامه جدیدی برای دریافت سفارشات به بانک ها ابلاغ کرد تا بر اساس فرایند جدیدی که مبتنی بر وب سرویس بود با استفاده از سامانه شرکت های نرم افزاری ارائه دهنده خدمات به کارگزاری ها سفارشات مشتریان به صورت آنلاین ثبت و پردازش شود.

کریمی گفت: اداره کل نقدینگی و خزانه داری با همکاری اداره کل سازمان و روش های بانک، در تاریخ ۱۳۹۹٫۰۶٫۳۰ شیوه نامه جدید دریافت سفارش فروش سهام عدالت را به شبکه بانک ابلاغ کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و رکود نسبی در برخی کسب و کارها، افراد بسیاری برای دستیابی به وجوه ناشی از فروش سهام عدالت تعجیل داشتند، افزود: اداره کل نقدینگی و خزانه داری با درک اهمیت این موضوع، به سرعت اقدامات لازم را در خصوص ایجاد هماهنگی میان واحدهای مختلف بانک و شرکت کارگزاری بانک مسکن به عمل آورد، به نحوی که با همکاری مناسب تمام واحدهای ذی مدخل، در اسرع وقت فرآیندهای مبتنی بر سازوکار اعلام شده را تعیین و نقش هر یک از واحدها مشخص کرد.

رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن ادامه داد: متاسفانه در سازوکار قبلی به دلیل اینکه سرویس های مناسبی در اختیار بانک ها قرار نگرفته بود، پاسخگویی به مشتریان در خصوص وضعیت فروش سهام آنان امکان پذیر نبود، اگرچه این اداره کل جلسات متعددی با شرکت کارگزاری بانک مسکن برگزار کرد تا علیرغم اشکالات موجود در روش دریافت و ارسال سفارشات، فرایند مورد نظر به شکل مطلوبی در بانک انجام پذیرد. اما اکنون با روش جدید مبتنی بر استفاده از وب سرویس های شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مشتریان می توانند علاوه بر مراجعه به شعب بانک، به راحتی از طریق سایت بانک و به صورت غیر حضوری نسبت به ثبت سفارش فروش سهام عدالت و مشاهده وضعیت سفارشات ارسالی اقدام کنند.

این مقام مسوول در بانک مسکن افزود: بدیهی است با سازوکار جدید، عملکرد بانک از منظر مشتریانی که از جزئیات فرآیند فروش و نقش بانک و سایر نهادهای بازار سرمایه در این خصوص آگاهی ندارند و تمامی مسئولیت ناشی از ارائه خدمات در حوزه را بر عهده بانک می دانند، بهتر از گذشته به نظر خواهد رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.