• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

بانک مهر ایران به رانندگان تاکسی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند

  • کد خبر : 623
  • 26 مهر 1399 - 12:30
بانک مهر ایران به رانندگان تاکسی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند

تفاهمنامه همکاری برای نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل شهر تهران میان دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران و دکتر سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسید.

به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، اکبری در این نشست گفت: بانک مهر ایران توجه ویژه‌ای به محیط زیست دارد و از این جهت شهر تهران نیز اهمیت بالایی دارد. این تفاهم‌نامه اتفاق مبارکی است و بانک تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان قیمت را به فعالان حوزه حمل و نقل پرداخت می‌کند. در این میان وسایل حمل و نقل مانند تاکسی، موتورسیکلت و دوچرخه مورد توجه بوده است.

وی این‌طور ادامه داد: با توجه به شرایطی که سودهای بانکی دارد، اگر قرار باشد هزینه بالایی به مردم تحمیل نشود، بهترین وام‌هایی که می‌تواند پرداخت شود از نوع قرض‌الحسنه است. تسهیلات قرض‌الحسنه بدون بهره و با کارمزد کم ارائه می‌شود و ماموریت بانک مهر ایران این است که منابع خود را به صورت قرض‌الحسنه ارائه کند.

اکبری درباره تفاهم‌نامه مشترکی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسید، گفت: برای همکاری در چارچوب این تفاهم‌نامه در فاز اول ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تعریف می‌کند که تسهیلات پرداختی بانک در هر حوزه چقدر باشد. همچنین افراد برای دریافت تسهیلات از سوی این معاونت به بانک مهر ایران معرفی می‌شوند. کارمزد تسهیلات ۴ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن ۲ تا ۵ سال و به‌طور میانگین ۳۶ ماه است.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم انتظارات شهرداری و مردم خوب تهران را برآورده کنیم و مانند سایر تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان‌های مختلف منعقد کرده‌ایم، بتوانیم در این تفاهم‌نامه نیز سربلند شویم و شاهد گسترش تسهیلات قرض‌الحسنه در کشور باشیم. امیدوارم روزی برسد که اغلب وام‌های پرداختی در کشور به سمت قرض‌الحسنه پیش برود و به‌ویژه در حوزه‌هایی پرداخت شود که می‌تواند آثار خوبی برای مردم و خانوارها داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: در انتهای سال گذشته بانک مهر ایران با مصوبه شورای پول و اعتبار برای عدم دریافت سه قسط مواجه شد که باعث فشار نقدینگی بر بانک شد. بسیاری از افراد در نوبت وام بودند که قرار بود از محل دریافت اقساط تسهیلات قبلی به آنها وام پرداخت شود. با این حال، به همت مدیران و کارکنان بانک دوره سخت را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون وضعیت خوبی داریم.

در ۶ ماه و نیم گذشته یک میلیون و ۲۷۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۸هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم. پیش‌بینی ما پرداخت بیش از ۲.۵ میلیون فقره تسهیلات به ارزش ۲۵هزار تا ۳۰هزار میلیارد تومان است. نسبت معوقات بانک هم‌اکنون زیر یک درصد است.

ابراز خرسندی از تعامل با بانک مهر ایران

در بخش دیگری از مراسم هاشمی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اظهار کرد: جا دارد از رویکرد بانک مهر ایران تقدیر کنم؛ زیرا مخاطبان و مشتریان خود را اقشار متوسط و پایین جامعه تعریف کرده است. از این باب خوشحالیم که تعاملات خود را با این بانک بیشتر کرده‌ایم. هدف ما کاهش آلایندگی‌ها و بهبود هوای شهر تهران است.

وی همچنین گفت: یکی از روش‌های تأمین مالی در شهرداری‌های دنیا استفاده از وجوه اداره شده است. در این روش کار مشترکی بین بانک و دستگاه اجرایی انجام می‌شود.

هاشمی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه قطعاً این یک توافق برد-برد است. اگر منابع سازمان در بانک رسوب کند، به نفع کسانی استفاده می‌شود که نیازمندان جامعه هستند. اگر هم سازمان از منابع بانک استفاده کند، کسانی که اقشار متوسط هستند مانند رانندگان تاکسی از تسهیلات قرض‌الحسنه برخوردار شده‌اند.

وی این‌طور ادامه داد: خوشبختانه سقف اکنون تسهیلات قرض‌الحسنه بهتر شده است. پیش از این ۵۰ میلیون تومان به رانندگان تاکسی تخصیص داده می‌شد و اکنون تا ۷۰ میلیون تومان قابل پرداخت است. امیدواریم بتوانیم با این تفاهم‌نامه به رانندگان تاکسی کمک کنیم. بازپرداخت تسهیلات برای دوچرخه ۱۲ ماه و برای تاکسی تا ۶۰ ماه در نظر گرفته شده است. از نظر ریالی نیز سه سقف تسهیلاتی برای دوچرخه، موتورسیکلت و تاکسی تعریف شده است.

هاشمی تأکید کرد: این تفاهم‌نامه آغاز خوبی است و از این اتفاق خرسندیم. امیدواریم در مذاکرات بعدی سقف منابع خود را افزایش دهیم و این همکاری‌ها به نفع شهرداری تهران و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.