• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
5

بانک مسکن بازیگر مهم طرح جهش تولید است

  • کد خبر : 29874
  • 24 آبان 1400 - 11:12
بانک مسکن بازیگر مهم طرح جهش تولید است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های اخیر بانک مسکن در راستای کمک به حل مشکل مسکن در کشور تاکید کرد: ضرورت برطرف کردن و کاهش مشکل مسکن از جمله مواردی است که بر کسی پوشیده نیست و باید همه کمک کنند تا به نحوی در جهت حل این مشکل قدم برداریم.

رحمت الله فیروزی پوربادی نماینده مردم نطنز، قمصر و کاشان در مجلس در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با بیان اینکه برای رسیدن به این امر مهم نیازمند اتخاذ و اجرای سیاست های متعددی هستیم، گفت: براساس اصل ۳۱ قانون اساسی همه مردم ایران حق برخورداری از مسکن مناسب را دارند و دولت مکلف است در راستای تحقق این اصل قانون اساسی به منظور تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار ضعیف و کارگران تمهیدات لازم را بیندیشد.
این عضو کمیسیون عمران با اشاره به اقدام مجلس یازدهم در تدوین و تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن با هدف حمایت از اقشار ضعیف جامعه، تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت جدید طرح یک میلیون مسکن در سال را مطرح کرده و قصد دارد آن را اجرایی کند،‌ نیاز است که همه دستگاه ها وارد عمل شوند و در این زمینه نقش بانک مرکزی، شبکه بانکی و به ویژه بانک مسکن در زمینه تسهیلات پررنگ تر خواهد شد.
به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، بانک مسکن از جمله معدود بانک هایی است که ماموریت ها و وظایف اصلی برای آن در زمینه مسکن تعریف شده و در این سال ها به ویژه در یک سال اخیر دوره مدیریت دکتر شایان، ثابت کرده که به خوبی در راستای توسعه مسکن و ساختمان قدم بر می دارد،‌ باید آمادگی برای اجرای هرچه بهتر سیاست ها در زمینه رفع مشکل مسکن را در خود تقویت کند.
فیروزی پوربادی با اشاره به اینکه عملکرد مدیریت اخیر بانک مسکن چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه ای مطلوب و قابل تحسین است، اظهار کرد: بر اساس آنچه که از فعالیت های بانک مسکن مشاهده کردیم خوشبختانه عملکرد مدیریت این بانک قابل قبول است.
این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه، بانک مسکن را به عنوان یکی از بازیگران مهم در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن که در مجلس به تصویب رسید معرفی کرد و ادامه داد: این بانک با توجه به تجربه اجرای سیاست هایی مانند افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان، می تواند یکی از بازوهای اصلی مشارکت کننده در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن و همچنین طرح ملی ساخت یک میلیون مسکن، برای دولت سیزدهم باشد.
فیروزی پوربادی با اشاره به نقش پررنگ بانک مسکن برای تامین مالی طرح ها و سیاست های قابل اجرا در حوزه مسکن گفت: البته باید بانک مسکن هم منابع لازم را برای تامین مالی این طرح ها داشته باشد و از سوی دیگر، شرایط برای دریافت کنندگان تسهیلات به نحوی تعیین شود که آنها نیز بتوانند در زمان مقرر، نسبت به بازپرداخت این تسهیلات اقدام کنند و این موارد لازم و ملزوم هم هستند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی با نگاهی ویژه به موضوع مسکن بنگرد و در این مسیر، حمایت های ویژه ای را در صورت نیاز بانک مسکن، در نظر گیرد تا تامین مالی طرح های حوزه مسکن تسریع شود و مشکلات مردم در زمینه تسهیلات مسکن از جمله قرار گرفتن در نوبت های زمان‌بر کاهش یابد.
فیروزی پوربادی در پایان ارزیابی خود از عملکرد بانک مسکن به ویژه در یک سال گذشته یعنی دوره مدیریت دکتر شایان را مثبت خواند و گفت: باید نگرانی های بانک را هم مورد توجه قرار داد و از این منظر، تقویت بانک مسکن از سوی بانک مرکزی می تواند به سرعت گرفتن سیاست های این بانک برای کاهش مشکل مسکن در کشور کمک کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=29874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.