• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

بانک‌ها باید منضبط عمل کنند

  • کد خبر : 33781
  • 10 دی 1400 - 12:26
بانک‌ها باید منضبط عمل کنند

دکتر رئیسی گفت: دریافت سود بیش از آنچه در شورای پول و اعتبار مقرر شده مجاز نیست و هر بانکی سود بیشتر دریافت کرده حتما باید به مردم بازگرداند.

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از قشرهای مردم قم با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: روز ۹ دی یکی از ایام‌الله است و حضور مردم در صحنه، امنیت، اقتدار، عزت و پایان دادن به فتنه‌ها را رقم زد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از زمان‌شناسی مردم قدردانی کرد که با حضور به‌موقع توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کردند، افزود: باید بابت داشتن چنین مردم زمان‌شناس و دشمن‌شناس سپاسگزار خداوند بود.

دکتر رئیسی همچنین با گرامیداشت یاد و نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، او را جلوه یک انسان با بصیرت و روشنگر توصیف کرد که حقیقتا مجاهد فی سبیل‌الله بود و خداوند هم او را بلندآوازه کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای استان قم گفت: تقدیم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز با توجه به جمعیت این استان، جای افتخار دارد و نشان از صدق مردم قم در راه انقلاب است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه امروز قم نماد بصیرت‌آفرینی برای منطقه و جهان است، تصریح کرد: همه قم را پایتخت تشیع، نماد جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و حضور در صحنه می‌دانند و این، مسئولیت سنگینی بر دوش دولت می‌گذارد که وظایف خود را در قبال قم به خوبی انجام دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری حل مشکلات استان قم، به مسئله تولید در این استان اشاره کرد و گفت: باید با ثبات در بازار، تولیدکنندگان احساس امنیت و آرامش کنند زیرا اگر بازار برای تولیدکننده قابل پیش‌بینی نباشد، تولید آسیب جدی می‌بیند.

دکتر رئیسی با تاکید بر ضرورت منضبط بودن بانک‌ها، اهمیت پرداخت تسهیلات و افزایش مهلت بازپرداخت به تولیدکنندگان تصریح کرد: دریافت سود بیش از آنچه در شورای پول و اعتبار مقرر شده مجاز نیست و هر بانکی سود بیشتر دریافت کرده حتما باید به مردم بازگرداند.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به درخواست‌ها برای ایجاد پارک علم و فناوری در استان قم، از استاندار خواست هر چه سریع‌تر چنین پارکی در قم ایجاد شود.

آیت‌ الله رئیسی درباره مشکل کمبود نهاده‌های دامی در کشور نیز گفت: اینکه گفته‌ می‌شود نهاده‌های دامی باید در کشور تولید شود، درست است و دولت هم سمت و سوی مدیریت در عرصه کشاورزی را تامین نهاده‌های دامی در داخل تعریف کرده است که البته زمانبر است و به تدریج شدنی است.

دکتر رئیسی با اشاره به کثرت طرح‌های نیمه‌تمام در کشور و اولویت دولت به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام از سرمایه‌گذاران اقتصادی خواست با تضمین اصل و سود سرمایه، پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برسانند.

رئیس جمهور یکی از مسائل مهم کشو را مردمی‌سازی حکمرانی در دولت برشمرد و گفت: مشارکت مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سفر اخیر خود به یزد و دیدار با خیرین گفت: پس از جلسه با خیرین یزدی، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع برخی مشکلات جمع‌آوری شد که نتیجه همراهی مردم با دولت است.

رئیس جمهور رفع آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب دانست و در این باره گفت: یکی از علل آسیب‌های اجتماعی، مشکلات اقتصادی است که همه باید برای رفع آن پای کار بیایند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه امروز مسئله ما ملی است و اگر بخواهیم حزبی، گروهی و بخشی نگاه کنیم کارها سامان نمی‌یابد،گفت: به محض اینکه انتخابات تمام شد، در جمع اعضای ستاد و کسانی که در انتخابات حضور داشتند گفتم ما دیگر ستاد نداریم، بلکه می‌خواهیم دولت تشکیل بدهیم و حالا هم می‌گویم هر کس چه در ستاد ما بود و چه نبود و چه به ما رای داد یا نداد، دولت متعلق به اوست و به دولت کمک کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها و امکانات در کشور کم نیست، تصریح کرد: با افزایش بهره‌وری می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد واگر ما در کشور هزینه‌ها را کم کنیم و درآمدها را افزایش دهیم، رشد اقتصادی ایجاد می‌شود.

دکتر رئیسی با اشاره به مسئله حاشیه‌نشینی در استان قم این سوال را مطرح کرد که چرا با وجود گاز، آب، برق، جاده و خانه بهداشت در روستاها، روستایی به حاشیه شهرها می‌آید؟
آقای رئیسی گفت: روستائیان در پاسخ می‌گویند روستا برای ما صرفه اقتصادی ندارد؛ و راه‌حل هم این است که خرید محصول کشاورزی تضمین شود و دولت تسهیلات بیشتری به بخش کشاورزی ارائه دهد.

آیت‌الله رئیسی در خاتمه ضمن عذرخواهی از مردم قم به دلیل اینکه نتوانسته بود در اجتماعات مردمی حضور یابد، گفت: امیدوارم پس از شکست کرونا در وقت مقتضی بتوانم در اجتماعات عظیم مردمی حضور یابم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.