• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
1

اینتل با انتشار نتایج چند بنچمارک به تراشه‌ی اپل M1 واکنش نشان داد

  • کد خبر : 9091
  • 21 بهمن 1399 - 20:45
اینتل با انتشار نتایج چند بنچمارک به تراشه‌ی اپل M1 واکنش نشان داد

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کامپیوترهای ویندوزی تا حالا واکنش چندانی به تراشه اپل M1 نشان نداده‌اند. اما حالا بعد از گذشت ماه‌ها از عرضه‌ی این تراشه، اینتل با انتشار تعدادی بنچمارک به تراشه‌ی موردنظر واکنش نشان داده است.

به گزارش رویداد خبر، در این بنچمارک‌ها که در سایت Tom’s Hardware منتشر شده‌اند، اینتل نسل یازدهم تراشه Core i7را با اپل M1 موجود در مک‌بوک پرو مقایسه کرده است. اینتل مدعی شده که این تراشه در تمام وظایف مربوط به مرورگر کروم ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به M1 دارد. همچنین در این بنچمارک عملکرد دو تراشه برای کارهایی مانند خروجی گرفتن از برنامه‌ی پریمیر پرو و انجام وظایف مختلف در فتوشاپ و لایت‌روم مقایسه شده‌اند. در تمام این کارها هم تراشه‌ی اینتل موفق شده عملکرد بهتری داشته باشد.

اپل M1

اینتل همچنین بازی‌های مختلفی را هم آزمایش کرده و همچنین خاطرنشان کرده که بیشتر بازی‌ها در macOS در دسترس نیستند. بین عنوان‌های تست شده هم بازی‌های Shadow of the Tomb Raider، Hitman و Borderlands 3 توانسته‌اند در سیستم مبتنی بر تراشه اینتل فریم‌ریت بالاتری را ثبت کنند.

این بنچمارک‌ها به وضوح طوری انتخاب شده‌اند که به نفع اینتل باشند و به خصوص باید بگوییم برخی از آن‌ها از قابلیت شتاب سخت‌افزاری اینتل پشتیبانی می‌کنند. اکثر این بنچمارک‌ها معیارهای استانداری محسوب نمی‌شوند و اینتل مثلا برای تست عمر باتری به جای مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر را مورد آزمایش قرار داده است. این در حالی است که مک‌بوک پرو در زمینه‌ی عمر باتری حرف بیشتری برای گفتن دارد.

اینتل همچنین اعلام کرده که کامپیوترهای ویندوزی تنوع بسیار بیشتری دارند و به راحتی از چندین مانیتور پشتیبانی می‌کنند. البته این نکات درست هستند و مثلا مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر مبتنی بر M1 فقط از یک نمایشگر اکسترنال پشتیبانی می‌کنند.

اپل M1

روی هم رفته بنچمارک‌های دست‌چین شده توسط اینتل به خوبی تفاوت‌های بین مک‌بوک‌های مبتنی بر M1 و کامپیوترهای ویندوزی را پوشش نمی‌دهند. مک‌بوک‌های جدید حین انجام بیشتر کارها حد زیادی ساکت هستند، صدای فن آن‌ها چندان زیاد نمی‌شوند و در ضمن باید به عمر باتری عالی و پشتیبانی خیلی خوب از نرم‌افزارها هم اشاره کنیم. در کمال تعجب اولین مک‌بوک‌های مبتنی بر تراشه‌ی اختصاصی اپل با مشکل خاصی روبرو نشده‌اند و بدون شک نسل‌های بعدی آن‌ها بهتر هم می‌شوند.

اینتل به وضوح نگران تراشه‌های جدید اپل است و باید ببینیم این شرکت با معرفی تراشه‌های جدید خود چگونه می‌خواهد به این رقابت واکنش نشان بدهد. در دورانی که فروش لپ‌تاپ‌ها رو به افزایش است، تمام شرکت‌های فعال در این حوزه باید واکنش مناسبی به اپل نشان بدهند. مدتی قبل مدیرعامل اینتل تغییر پیدا کرد و این مدیرعامل جدید گفته که اینتل در آینده باید اپل را شکست دهد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9091

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.