• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

ایران – تونس؛ مشق جام جهانی پشت درهای بسته

  • کد خبر : 58349
  • 25 آبان 1401 - 6:20
ایران – تونس؛ مشق جام جهانی پشت درهای بسته

تیم‌های ملی ایران و تونس آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از جام جهانی را از امروز در دوحه و پشت درهای بسته برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران و تونس امروز (چهارشنبه) در دیداری تدارکاتی در دوحه به مصاف هم می‌روند. این دیدار پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران، خبرنگاران و افراد رسانه‌ای برگزار می‌شود و همچنین پخش زنده هم ندارد.

فدراسیون فوتبال تونس اعلام کرده این دیدار به اصرار فدراسیون فوتبال ایران پوشش تصویری نخواهد داشت. با توجه به شناختی که از کارلوس کی‌روش وجود دارد، احتمالا او این خواسته را مطرح کرده تا آخرین برنامه‌ها و تاکتیک‌های او در فاصله پنج روز تا دیدار با انگلیس لو نرود.

* تیم ملی ایران

تیم ملی ایران چندین روز قبل و بدون حضور لژیونرها توانست نیکاراگوئه را در تهران با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. هر چند تیم ملی از نظر فنی عملکرد مطلوبی نداشت.

کارلوس کی‌روش برای دیدار با تونس تمام بازیکنان خود را در اختیار خواهد داشت و تیم ملی آخرین دیدارش را قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهد کرد. تیم ملی ایران روز دوشنبه راهی دوحه شد و لژیونرهای شاغل در فوتبال اروپا هم از کشورهای مبدا خود را به دوحه رساندند تا کی‌روش مشکلی برای این دیدار نداشته باشد.

تنها نقطه ابهام درباره تیم ملی، مربوط به وضعیت سردار آزمون است که از بازی تیمش با پورتو در حدود یک ماه و نیم قبل، همچنان دور از میادین است و باید دید در این دیدار به بازی خواهد رفت یا خیر.

تیم ملی ایران دوشنبه هفته آینده (۳۰ آبان) در ورزشگاه خلیفه قطر اولین دیدار خود را در جام جهانی مقابل انگلیس برگزار خواهد کرد.

* تیم ملی تونس

تیم ملی تونس بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست حضور در جام جهانی را برای یک بار دیگر تجربه کند. بیشتر بازیکنان این تیم در حال حاضر در تیم‌های عربی توپ می‌زنند و چند بازیکن نیز در تیم‌های اروپایی فعالیت می‌کنند.

وهبی خزری، مهاجم ۳۱ ساله در تیم مون‌پلیه فرانسه بازی می‌کند و عملکرد خوبی نیز در لیگ یک فرانسه دارد. او در ۷۱ بازی ملی ۲۴ گل برای تونس به ثمر رسانده است و امید اول گلزنی تیمش در جام جهانی محسوب می‌شود. او سابقه بازی در تیم‌های بوردو، ساندرلند و رن را نیز در کارنامه دارد. خزری در کنار یوسف المساکنی ستاره‌های تیم ملی فوتبال تونس در جام جهانی قطر هستند.

هدایت تونس را جلال القادری بر عهده دارد. این مربی ۵۰ ساله هدایت نزدیک به ۲۰ تیم را در فوتبال تونس و سایر کشورهای عربی بر عهده داشته است اخیرا و از سال ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی تونس را بر عهده گرفت تا بتواند جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. بعد از موفقیت در انجام این ماموریت باید دید او برای حضور موفقیت آمیز تونس در جام جهانی ۲۰۲۲ چه برنامه‌هایی در سر دارد.

تونس هم بعد از بازی با ایران، باید آماده بازی با دانمارک در روز اول آذر ۱۴۰۱ شود. استرالیا و فرانسه رقبای بعدی تونس هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=58349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.