• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

انتقال درگاه ارسال لیست حق بیمه به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری؛ گامی بلند در هوشمند‌سازی تأمین‌اجتماعی

  • کد خبر : 46226
  • 02 خرداد 1401 - 15:45
انتقال درگاه ارسال لیست حق بیمه به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری؛ گامی بلند در هوشمند‌سازی تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: خدمات ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه تمامی کارگاه‌های فعال، از طریق سامانه جدید و متمرکز خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی در دسترس کارفرمایان قرار گرفته است. این اقدام که در اردیبهشت ماه به‌صورت کامل اجرایی شد، از گام‌های مهم در هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی و بسترساز تسهیل‌گری در ارائه خدمات و ارتقای شفافیت و نظارت‌پذیری است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی، با بیان اینکه عهد کرده‌ایم تا برنامه و کاری را به پایان نرسانده‌ایم، اعلام عمومی نکنیم، گفت: بنا را بر آن گذاشته‌ایم که در مسیر تحقق راهبردهای تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی، تا کاری به سرانجام نرسیده، آن را اعلام عمومی نکنیم و اطلاع‌رسانی را زمانی انجام می‌دهیم که از صحت و تکمیل کار اطمینان حاصل شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: یکی از رویکردهای تحولی ما هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی است و در این حوزه، به دنبال تسهیل‌گری و به حداقل رساندن مداخلات انسانی در فرآیند‌های خدمت‌رسانی هستیم. سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، دائماً درحال ارتقاست و در این مرحله از کار هوشمندسازی فرایندها، درگاه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط تماس کارفرمایان با این سازمان، از سامانه قدیمی “سمت” به سامانه جدید و متمرکز خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی منتقل شد. این اقدام که در اردیبهشت ماه به‌صورت کامل اجرایی شد، از گام‌های مهم در هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی و بسترساز تسهیل‌گری در ارائه خدمات و ارتقای شفافیت و نظارت‌پذیری است.
دکتر موسوی افزود: انتقال فرایند ارسال لیست و پرداخت حق بیمه به سامانه جدید، طی ماه‌های اخیر به‌صورت متناوب و مستمر انجام شده بود و با توجه به فراهم‌سازی مقدمات و ارزیابی دقیق تمامی جوانب فنی، در اردیبهشت ۱۴۰۱ انتقال کامل انجام شد و امروز در شرایطی هستیم که خدمات ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه تمامی کارگاه‌های فعال از طریق سامانه جدید به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار گرفته است. یکپارچگی سامانه‌ها، این فرصت را ایجاد کرده که اختلافات میان کارفرمایان و تأمین‌اجتماعی و کارگران بسیار کاهش یافته و حتی به صفر برسد. مدیریت ابلاغ‌ها نیز که از مسائل بسیار مهم است، در سامانه جدید به خوبی پیش‌بینی شده است و ابلاغ‌های مرتبط با کارفرمایان، در صفحات اختصاصی کارفرمایان در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرد و با بهبود و تکمیل فرایند اطلاع‌رسانی، مشکلات مربوط به عدم اطلاع کارفرمایان از احکام ابلاغی، در سامانه جدید به‌طور کامل برطرف می‌شود.
دکتر موسوی، امکان ارتقاء و تبادل اطلاعات با سامانه‌های سایر دستگاه‌ها را از ویژگی‌های برجسته سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: باید به سمت یکپارچگی سامانه‌های بیمه‌ای، بانکی، و مالیاتی برویم، لذا در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، امکانات و زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای اتصال و تبادل اطلاعات با سایر سامانه‌ها فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه تغییر سامانه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه این سازمان به خوبی و با موفقیت کامل انجام شده است، گفت: در مرحله اول، ارائه لیست حق بیمه از سوی کارفرمایان کارگاه‌های فعال انجام شده و ممکن است تعدادی از کارگاه‌های غیرفعال یا کارگاه‌هایی که در اردیبهشت ماه مطابق با مهلت قانونی خود لیست ارسال نکرده‌اند؛ باقی مانده باشند که فرصت برای آنها فراهم است تا در ماه‌های آینده در سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی ثبت‌نام کنند. همکاران ما برای انجام ثبت‌نام‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند و کار بسیار بزرگی بود که دستاوردهای بسیار بزرگی هم برای کارفرمایان، هم برای بیمه‌شدگان و هم برای سازمان تأمین‌اجتماعی به همراه خواهد داشت و جا دارد از تلاش تمامی همکاران فنی و بیمه‌ای تشکر کنم.
محمدحسین زراعتی، مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی نیز درباره سامانه جدید ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان، گفت: در ماه‌های اخیر تمام اقدامات و تلاش‌های حوزه فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی، بر یکپارچه‌سازی درگاه‌ها متمرکز بوده و موفق شدیم در اردیبهشت ماه، سامانه دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان را به درگاه سامانه غیرحضوری سازمان متصل کنیم.
وی افزود: سامانه قدیمی بر اساس پلتفرم و امکانات فنی سنوات گذشته تهیه شده بود که مسائلی چون امکان سوءاستفاده و برخی مشکلات فنی در آن سامانه وجود داشت که همه این اشکالات برطرف شده است. یکی از ویژگی‌های  خوبی که در سامانه جدید داریم، تکمیل اطلاعات کارفرمایان و کارگاه‌ها است که به هوشمندسازی لیست قراردادها منجر شده است. این موضوع در بهبود تعامل ما با سایر دستگاه‌ها مؤثر است. در ابلاغ‌های کارفرمایان، همواره مشکلاتی داشتیم که برخی از ابلاغ‌ها از طریق ایمیل و برخی به صورت دستی انجام می‌شد که اکنون تمام ابلاغ‌ها در سامانه قرار می‌گیرد. تقریبا همه کارگاه‌ها لیست حق بیمه را ارائه کرده‌اند. روز گذشته رکورد دریافت لیست را شاهد بودیم و ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ لیست در ۲۴ ساعت آخر ماه دریافت و در ساعات اولیه روز ۳۱ اردیبهشت در هر دقیقه۳۵۰ لیست ثبت کردیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.