• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 15980
  • 10 خرداد 1400 - 10:29
امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

جعفرآهنگران بر بکار گیری تمام ظرفیت های موجود در کیش برای حمایت از حضور موفق ملی پوشان کشورمان در جام جهانی۲۰۲۲ قطر تاکید کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، در جلسه ای صبح امروز یکشنبه ۹ خرداد با حضور جعفر آهنگران رییس هیات مدیره و مدیر عامل و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان ، شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ، مهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش و احسان قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران درسالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد ، سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تحقق اهداف فرهنگی، ورزشی و راهبردی ورزش کشور، پیشگیری از خروج ارز از کشور و ایجاد ارتباطات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی با  «فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران» به عنوان متولی امر برنامه ریزی و سیاست گذاری در امور ورزش فوتبال کشور برای همکاری های تخصصی در زمینه ایجاد کمپ های تیم ملی و ارتقاء بهره وری از امکانات جزیره کیش تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

از اهداف این تفاهم نامه می توان به توسعه همکاری های مشترک در زمینه ارتقای ورزش جزیره جهت افزایش رضایتمندی ساکنان و گردشگران ، توسعه و بهینه سازی اماکن ورزشی موجود کیش و تامین امکانات تخصصی مورد نیاز به منظور ایجاد کمپ مجهز برای اردوهای ورزشی تیم های ملی کشور در کلیه رده های سنی، همکاری و مشارکت در برگزاری اردوهای ورزشی تیم های فوتبال ملی کشور در رده های سنی مختلف و همکاری در زمینه معرفی امکانات جزیره کیش در خارج از کشور از طریق برگزاری اردوی تیم های ملی سایر کشورها اشاره کرد.

بر اساس این گزارش جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به خاطره ماندگار ۸ آذر ۱۳۷۶ و شادی هموطنان از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی اظهار داشت : اطمینان داریم با تلاش فدراسیون فوتبال به جام جهانی ۲۰۲۲ نیز صعود خواهیم کرد. ما نیز برای همراهی بیشتر با فدراسیون فوتبال کشورمان همکاری ها را توسعه داده و با تمام توان  به ملی پوشان عزیز کشورمان برای برپایی اردوهای تدارکاتی پربار کمک خواهیم کرد.

جعفر آهنگران با اشاره به اینکه به افزایش ۴۳ هزار متر مربعی فضای ورزشی کیش در چند سال گذشته که سبب شده است تا سرانه فضای ورزشی جزیره کیش با   ۱۱ متر برای هر نفر بیش از  ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی باشد افزود: ۲۳ مسابقه بین‌المللی و ۴۸ مسابقه ملی را میزبانی کردیم و اگر کرونا نبود این آمار افزایش پیدا می‌کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت ۳۰ کلوپ غواصی و  ۸۰۰شناور تفریحی برای ارائه خدمات مطلوب گردشگری درحوزه ورزش های آبی و تفریحات دریایی درکیش خبر داد و گفت: بیش از۹۰ درصد فعالیتهای غواصی کشور در دو بخش تفریحی و آموزشی در جزیره کیش  انجام می شود و سالانه حدود یک میلیون و پانصد هزارگردشگر  در جزیره کیش از این خدمات استفاده می کنند.

شهاب‌الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال نیز با تشکرازحمایت و همراهی سازمان منطقه آزاد کیش که در شرایط سخت و حساس از تیم ملی حمایت کردند و با برنامه‌ریزی در کنار فدراسیون فوتبال بودند گفت: رویکرد و راهبرد ما در فدراسیون فوتبال توسعه است و با وجود مشکلات فدراسیون ، همچنان با جدییت راهبرد توسعه ای را حفظ خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد کمپ تیم‌های ملی یکی از برنامه های توسعه ای است اظهار داشت: استمرار دیدارهای دوستانه یا رسمی  با تیم‌ های منطقه ازجمله اهداف فدراسیون است که با ایجاد کمپ در جزیره کیش محقق می شود.

خادم با ابراز امیدواری از اینکه این تفاهم‌نامه زمینه برپایی هرچه بیشتر اردوهای تیم‌های ملی در کیش  را فراهم کند گفت: تحقق اهداف توسعه ای در طول زمان میسر  می شود. ما نیز با نگاهی ملی  درجهت انسجام ملی تلاش می کنیم .

رییس فدراسیون فوتبال گفت:  ما در فدراسیون فوتبال نگاهی وحدت‌ بخش داریم و امیدواریم از ظرفیت منطقه آزاد کیش استفاده کنیم.

وی افزود: برای توسعه و برپایی کمپ تیم ملی، فقط جزیره کیش مدنظر نیست و سایر مناطق کشور که در برنامه استعدادیابی جای دارند بررسی خواهد شد.

عزیزی‌ خادم با آرزوی موفقیت افتخار آمیز تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی تصریح کرد: اعتبار نام ایران در این رقابت های حساس به موفقیت تیم ملی گره خورده است. همه حاضران دراین نشست نیز برای موفقیت تیم ملی به سهم خود تلاش می کنند و به کسب نتایج مسرت بخش امیدوارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد سال آینده  امکانات ورزشی کیش بازسازی شده و کمپ پیشرفته و مجهزی در اختیار تیم ملی قرار گیرد تا ملی پوشان کشورمان  خود را برای حضور در جام جهانی آماده کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.