• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
2

امضاهای طلایی از فرآیند تجارت حذف شد

  • کد خبر : 33631
  • 06 دی 1400 - 16:18
امضاهای طلایی از فرآیند تجارت حذف شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از رویکردهای وزارت صمت، حذف فساد است که امروز با تکمیل بخشی از سامانه جامع تجارت امضاهای طلایی و رانت از روند صدور کارت بازرگانی حذف شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، «سید رضا فاطمی‌امین» امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از کارت بازرگانی هوشمند بدون عامل انسانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرید مواد اولیه از بورس ساماندهی شده است، اظهار داشت: پیش از این ۳۰ گروه کالا سهمیه‌بندی داشتند، اما این رقم به ۲۰ گروه کاهش یافت و به نوعی دیگر سهمیه‌بندی نداریم، همچنین فرایند شناسایی، ظرفیت‌سنجی و تشکیل کارگروه حذف شده است.

وی با اشاره به انتقادات به کارخانجات شمش که قیمت تمام شده هر کیلوگرم شمش را ۱۵ هزار تومان تعیین کرده اما در بورس ۱۴ هزار تومان عرضه می‌شود، تصریح کرد: بورس یک بازار رقابتی بر مبنای عرضه و تقاضاست و ممکن است بعضی از واحدها قیمت تمام شده بالاتری داشته باشند، اما نباید اقتصاد را برای کسانی که ناکارآمدی دارند تنظیم کنیم.

فاطمی‌امین خاطرنشان‌کرد: روند بورس نشان می‌دهد که قیمت‌ها در این بخش شفاف و رقابتی است و از روند دلار جدا شده است، زیرا یکی از اهداف دولت از ابتدای فعالیت جداسازی دلار از اقتصاد کشور بود تا با نوسان آن قیمت کالاها دچار تغییر نشود.

وی افزود: هفته پیش قیمت ارز نوسان داشت اما در بازار فولاد ثبات داشتیم که خبر خوبی در مورد پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد حراج معادن نیز تاکید کرد: یکی از اهداف وزارت صنعت واگذاری معادن بزرگ به روشی است که مردم هم سهام‌دار شوند و در آذر ماه در مورد معدن مس «جانجا» که سه‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد، این اقدام انجام شد. 

وی بیان‌داشت: در ماه جاری نیز برای سه معدن این کار انجام خواهد شد، زیرا معادن ثروت‌های ملی هستند که باید فعال شوند و مردم از آن نفع ببرند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.