• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

افزایش ۳ برابری زنان کارآفرین در شهرک‌های صنعتی

  • کد خبر : 9084
  • 21 بهمن 1399 - 16:43
افزایش ۳ برابری زنان کارآفرین در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از افزایش بیش از ۳ برابری تعداد زنان کارآفرین در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور در چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی رسولیان در نشست تخصصی زنان کارآفرین شهرک‌های صنعتی سراسر کشور گفت: درحالی که در سال ۱۳۹۵ تعداد ۲۲۸ بانوی کارآفرین در شهرک‌های صنعتی استان‌ها حضور داشتند، امروز ۷۰۰ زن کارآفرین به‌عنوان مدیرعامل بنگاه اقتصادی در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که البته حضور بانوان توانمند در عرصه توسعه صنعتی کشور باید هرچه بیشتر افزایش یابد.

وی با اشاره به رویکرد و توجه ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت‌ها و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بی‌دغدغه بخش خصوصی به منظور تولید و تجارت در کشور، از جهت‌گیری‌های جدید سازمان شهرک‌ها در بهره‌گیری از مشاوره‌های بخش خصوصی و به‌خصوص بانوان کارآفرین خبر داد.

رسولیان افزود: تلاش مجموعه وزارت صمت، توسعه صنعتی کشور است و این توسعه با توجه به بخش خصوصی امکان پذیر است، از این رو باید شرایط مناسبی را برای حضور و تصمیم‌گیری فعالان بخش خصوصی و زنان کارآفرین فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت ما رو به رشد و فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم است، گفت: امسال رشد صنعت به ۶ درصد خواهد رسید، ضمن اینکه آمار فعالیت در شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد که تقاضا برای سرمایه‌گذاری ۱۱۲ درصد رشد داشته و ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا زنان کارآفرین در بخش سرمایه‌گذاری حمایت شوند.

معاون وزیر صمت همچنین از توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: در شهرک‌های صنعتی نزدیک شهرهای بزرگ کشور، فضا و مشوق‌های مناسبی را به شرکت‌های دانش بنیان که در داخلی سازی اثرگذار باشند و توان داخلی کشور را بالا ببرند، اختصاص می‌دهیم همچنین خوشه‌های صنعتی را با مشارکت بانوان کارآفرین تقویت خواهیم کرد.

رسولیان افزود: در نمایشگاه‌های صنایع کوچک و متوسط کشور مشوق‌ها و تسهیلاتی را برای عرضه کالاهای تولیدی بانوان سرپرست خانوار درنظر گرفته و با همکاری بهزیستی و کمیته امداد در راستای آموزش و توانمند سازی آن‌ها اقدام خواهیم کرد، راه اندازی میز خدمت با رویکرد ویژه بانوان کارآفرین در وزارت صمت نیز پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۲۶ درصد از مردم در روستاها و افزایش مهاجرت در کشور گفت: با وجود امکانات زیربنایی که در اختیار روستاها قرار داده‌ایم، اقدامات ما درخصوص اشتغال در روستاها مؤثر نبوده است، از این رو اعتقاد داریم باید با واگذاری کار مردم به دست خود مردم از طریق حضور بنگاه‌های اقتصادی به‌عنوان معین اقتصاد مقاومتی با هدایتگری دولت، به توانمندسازی اقتصادی مردم روستا بپردازیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.