• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

افزایش سپرده‌های جاری و کاهش خالص چک‌ها در آذرماه

  • کد خبر : 9052
  • 21 بهمن 1399 - 10:53
افزایش سپرده‌های جاری و کاهش خالص چک‌ها در آذرماه

جدیدترین گزارش بانک مرکزی از ارقام عمده پولی و اعتباری از رشد بیش از ۵۰ درصدی سپرده‌های جاری نسبت به پایان سال گذشته، خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی این بخش از گزارش بانک مرکزی نشان می دهد در پایان آذرماه سال جاری، در بخش دیداری؛ سپرده های جاری به رقم ۵۰۴۷ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به اسفند سال قبل، ۵۸.۶ درصد افزایش دارد. به بیان دیگر تغییرات ۹ ماهه، ۱۸۶۴.۶ هزار میلیارد ریال بوده است.
همچنین خالص چک در آذرماه ۹۹ با افت ۴۶.۵ درصدی نسبت به اسفندماه ۹۸ به رقم ۹۲.۲ هزار میلیارد ریال رسیده است که تغییرات در سه فصل ابتدایی سال، ۸۰- هزار میلیارد ریال می باشد.
در بخش دیگر این گزارش (غیر دیداری)، قرض الحسنه پس انداز به رقم ۱۹۲۸.۶ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به اسفند سال گذشته، ۳۳.۲ درصد بیشتر شده است. همچنین قرض الحسنه پس انداز مسکن با کاهش ۲۰.۴ درصدی نسبت به اسفند ۹۸، به رقم ۵۱.۵ هزار میلیارد ریال در پایان آذرماه امسال رسیده است.
در بخش سرمایه گذاری مدت دار نیز، سرمایه گذاری کوتاه مدت در پایان آذرماه ۹۹ به رقم ۹۳۷۴.۲ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت پایان اسفندماه سال قبل، ۳۲.۴ درصد رشد داشته است. همچنین سرمایه گذاری بلندمدت در پایان پاییز ۹۹، با رشد ۱۵.۳ درصدی نسبت به اسفند ۹۸، به رقم ۱۳۲۴۱.۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.