• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

افزایش ذخیره‌سازی شوریجه در کاهش ناترازی برق و گاز موثر است

  • کد خبر : 33486
  • 04 دی 1400 - 21:04
افزایش ذخیره‌سازی شوریجه در کاهش ناترازی برق و گاز موثر است

مدیرعامل مپنا گفت: با اجرای طرح افزایش ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه با استفاده از توان بخش داخلی، در تلاشیم تا ناترازی گاز در زمستان را جبران کنیم.

به گزارش رویداد خبر ، عباس علی آبادی، مدیرعامل شرکت گروه مپنا در مراسم امضای قرارداد توسعه ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه اظهار داشت: در کشور ما علی رغم وجود ظرفیت‌های بالا در بخش انرژی با مشکلاتی مواجه هستیم؛ از جهاتی عملکرد خوبی داشته‌ایم و از جهاتی عملکرد ما ضعیف بوده است.

علی آبادی یکی از مصادیق عملکرد ضعیف در بخش انرژی را بخش مصرف دانست و گفت: شدت مصرف انرژی در کشور ما بالاست و این مسئله هم در گاز و هم در برق دیده می شود؛ امسال نیز مجموعه وزارت نفت اطلاعیه‌هایی داده که اگر مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند، احتمال بروز مشکل وجود دارد و مجموعه وزارت نیرو نیز اطلاعیه‌های مشابهی در خصوص مصرف برق داده است.

وی افزود: وقت آن رسیده که در بخش مصرف انرژی در کشور متمرکز شویم و به جای آنکه به صورت مرتب برای پاسخگویی به سیر رشد بخش مصرف، فقط در بخش عرضه ظرفیت‌سازی کنیم، به صورت همزمان روی مدیریت بخش تقاضا نیز اقدام کنیم.

مدیرعامل گروه مپنا امضای قرارداد افزایش ظرفیت ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه را اقدامی در راستای کاهش ناترازی گاز در فصل سرما عنوان کرد و گفت: مپنا از تمام ظرفیت خود استفاده می کند که با استفاده از توان و ظرفیت داخل کشور، این پروژه را در زمان مناسب و بهترین صورت به انجام برساند.

وی ادامه داد: ذخیره سازی انرژی در کشور یک ضرورت است و با توجه به مشکلاتی که در ناترازی تولید و مصرف برق داریم، ذخیره سازی انرژی برق یک ضرورت حتمی است؛ در حالی که پیک مصرف برق هم اکنون در مرز ۴۰ هزار مگاواتی است و با وجود ظرفیت اسمی ۸۶ هزار مگاواتی در تولید برق، شاهد ایجاد شرایطی هستیم که مجموعه وزارت نیرو اطلاعیه هایی را برای لزوم صرفه جویی در مصرف منتشر می کنند و مصرف برق در تابستان نیز منجر به برنامه ریزی برای ایجاد ظرفیت های جدید در نیروگاه سازی شده؛ درحالی که لازم است روی روند مصرف برق، نگران باشیم.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به مشکل تأمین برق در زمستان به خاطر محدودیت در تأمین سوخت نیروگاهها به خاطر روند رشد مصرف گاز گفت: در واقع افزایش ظرفیت ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه، در راستای تراز کردن ناترازی همزمان برق و گاز موثر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.