• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

افتتاح شرکت های تعاونی تولیدی سیرنگ و یکتا گرانول میبد

  • کد خبر : 9908
  • 05 اسفند 1399 - 17:43
افتتاح شرکت های تعاونی تولیدی سیرنگ و یکتا گرانول میبد

شرکت های تعاونی تولیدی سیرنگ و یکتا گرانول میبد که از سوی بانک صنعت و معدن تأمین اعتبار شده اند با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان یزد مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین روز برنامه خود در سفر به استان یزد، طرح توسعه واحد تولیدی شرکت تعاونی تولیدی سیرنگ را در شهرستان اشکذر مورد افتتاح قرار داد.
این طرح ظرفیت تابندگی سالیانه ۶۰ هزار تن انواع نخ پلی استر، ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن در سال تکسچره نخ پلی استر، ۶۵۰۰ تن در سال دوک مقوایی و ۷۰ هزار تن سالانه نخ فیلامنت نیمه آرایش و کاملاً آرایش یافته را دارد.
این واحد در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۳۲ هزار متر مربع در شهرستان اشکذر استان یزد واقع شده است.
طرح توسعه این شرکت جهت تولید انواع نخ های میکرو فیلامنت و با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸۳۰ میلیارد ریال اجرا گردیده که بانک صنعت و معدن با پرداخت تسهیلات به مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال بخشی از هزینه های اجرای طرح توسعه شرکت را تأمین مالی نموده است.
این واحد در زمینه تولید انواع نخ پلی استر سفید و رنگی با ظرافت بالا و تابندگی انواع نخ و سیستم تکسچرایزینگ و انواع دوک مقوایی فعال بوده و توانسته گام بلندی در تامین مواد اولیه واحدهای نساجی ( حوزه بافندگی) که شامل پارچه مبلی، پرده ای روفرشی، البسه ظریف و… در سطح کشور می باشد، بردارد.
این واحد همچنین در راستای صادرات مستقیم به کشورهای ترکیه، عراق، روسیه و ارمنستان به عنوان یک واحد صادرات محور مطرح است.
وزیرصنعت، معدن و تجارت همچنین از بخشهای مختلف و خطوط تولید این مجموعه صنعتی و تولیدی بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان روند فعالیت آن قرار گرفت.
رزم حسینی در دومین روز سفر خود به استان یزد، کارخانجات یکتا گرانول میبد را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.
این واحد تولیدی ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن در سال انواع لعاب کاشی و سرامیک، ۱۰ هزارتن در سال گلوله های سرامیکی آلومینایی و ۱۶۰ هزار تن پودر فلدسپات را دارد.
همچنین ظرفیت تولید مواد اولیه کاشی و سرامیک به روش خشک و تر به ترتیب ۶۷ هزار تن و ۱۳۰ هزار تن در این واحد تولیدی می باشد.
کارخانجات یکتا گرانول در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و با زیربنای ۳۵ هزار متر مربع در شهرستان میبد قرار دارد که در فاز اول (گرانول) برای ۱۹۰ شغل ایجاد کرده است.
برای راه اندازی این واحد تولیدی در مجموع ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت به صورت ۱۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۲۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده است.
بانک صنعت و معدن با پرداخت تسهیلات ریالی به مبلغ ۳۵۲ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی به مبلغ ۲۲/۵ میلیون یورو بخش مهمی از هزینه های اجرای طرح را تامین مالی نموده است.
این واحد تولیدی در حال حاضر با ظرفیت ۸۰۰ تن گرانول(تامین مواد اولیه کاشی و سرامیک به روش اسپری درایر) جهت تولید کاشی کف، دیوار و پرسلان در حال فعالیت می باشد و در آینده‌ای نزدیک پس از تکمیل تجهیزات و انجام تست سرد به ظرفیت ۳۰۰۰ تن در روز خواهد رسید که از نوع تکنولوژی و ظرفیت تولید در خاورمیانه منحصر به فرد است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از بخشهای مختلف و خطوط تولید این مجموعه صنعتی و تولیدی بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان روند تولید و مهمترین مسائل آن قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.