• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

استارت آپ‌ها جای خود را در صنعت بیمه پیدا نکرده‌اند

  • کد خبر : 50937
  • 08 مرداد 1401 - 14:34
استارت آپ‌ها جای خود را در صنعت بیمه پیدا نکرده‌اند

“چهاردهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه” که از ۲ تا ۵ مرداد ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، فرصتی ایجاد کرد تا در کنار ارائه آخرین دستاوردهای مشارکت کنندگان به مسائل صنعت مالی نیز پرداخته شود. کارگاه “نوآوری” در صنعت بیمه ( الزامات و چالش ها) یکی از آن پنل‌های تخصصی بود که طی آن “نوآوری” به‌عنوان یکی از مهمترین دغدغه روز صنعت بیمه مورد برسی قرار گرفت.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی؛ در جریان این نشست، عضو کمیته فنی شرکت بیمه اتکایی ایران معین به طور خاص به استارت آپ‌ها اشاره داشته و در تعریف آن گفت: استارت آپ ‌مدلی تکرار پذیر است، حول محور تکنولوژی شکل می‌گیرد و پتانسیل رشد بالایی دارد.

اسد اسدی افزود: تا قبل از تدوین آیین نامه کارگزاران برخط و ورود نهاد ناظر و اخیرا سوئیچ بیمه‌ای، استارت آپ‌ها آنچنان در راستای ضوابط صنعت بیمه حرکت نمی‌کردند.

عضو کارگروه بازاریابی و فروش سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به اینکه ابتدا باید مشخص کرد بر اساس استانداردها و تعاریف در ایران چه کسب و کارهایی استارت آپ تلقی می‌شود و چه شرکت هایی نوآوری دارند، ادامه داد: آیا شرکت های پیشرو تمامی فعالیت‌های خود را دیجیتالی کرده‌اند، فروش آنلاین بیشترین مدل استارت آپ‌های فعلی صنعت هستند که تمرکز بر کانال های توزیع دارند، در دنیا به چه میزان مردم بیمه نامه ها را اینترنتی می‌خرند؟

وی در تشریح فناوری های روز دنیا گفت: فناوری هایی مانند bpms در مدیریت فرآیندهای کسب و کار، داده کاوی یا data mining، اینترنت اشیا و تلماتیک، حوزه های ریسک سنجی و underwriting، اعتبارسنجی، رتبه بندی، کشف تقلب ها و غیره، حوزه های هستند که درکشورهای مختلف استارت آپ‌ها و شرکت های نوآورانه فعالیت جدی دارند.

اسدی پیشنهاد کرد که؛ شرکت های بیمه با مشارکت نیروی انتظامی و نهادهای قانون‌گذار و نظارتی می‌توانند نصب فناوری تلماتیک برروی تمامی خودروها را اجباری کنند. با این کار نظارت پلیس در جاده ها با حداقل هزینه و کارآیی بالا صورت پذیرفته، تخلفات و حوادث رانندگی کاهش یافته، از بسیاری از تقلب‌ها پیشگیری شده و هزینه های بیمه گری از قبیل کارشناسی و پرداخت خسارت نیز بشدت پایین می‌آید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=50937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.