• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

احداث ایستگاه‌های تقویت فشار هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک شتاب می‌گیرد

  • کد خبر : 30025
  • 25 آبان 1400 - 15:51
احداث ایستگاه‌های تقویت فشار هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک شتاب می‌گیرد

تجارت‌گردان – مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، از تسریع در طرح احداث ایستگاه‌های تقویت فشار گاز میادین هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصدی خبر داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ICOFC، مهندس پیمان ایمانی، مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، با اشاره به اجرای سریع و بی‌وقفه طرح نگهداشت و افزایش تولید سه میدان هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک اظهار داشت: باگذشت کمتر از ۶ ماه از آغاز عملیات اجرایی طرح یادشده، بنا بر اهمیت تسریع در عملیات اجرایی این طرح، آماده‌سازی محوطه، تجهیز کارگاه، شمع کوبی، نصب و اجرای فونداسیون و همچنین تکمیل کمپ اقامتی این طرح به انجام رسیده است.

وی در همین رابطه افزود، در راستای تحقق این طرح مهم با اهتمام ویژه مسئولین امر در برداشتن موانع تولید در بخش مهندسی ۶۰ درصد و در بخش تهیه و تأمین کالای طرح ۱۵ درصد پیشرفت را شاهد هستیم.

مهندس پیمان ایمانی، ضمن تأکید بر ضرورت هم‌افزایی در پیشبرد این طرح ملی گفت: طرح پیش‌گفته در خردادماه سال جاری باهدف نگهداشت، افزایش و تثبیت تولید گاز از سه میدان هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک تا سقف ۶۰ میلیون مترمکعب در روز با حجم سرمایه‌گذاری ۲۸۱ میلیون یورو به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد، شرکت ملی نفت ایران با استفاده از ظرفیت‌های فنی و مهندسی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و همچنین شرکت‌های توانمند داخلی به‌منظور انجام مسئولیت و تکالیف خود در نگهداشت و افزایش تولید گاز و رفع دغدغه کمبود گاز و دستیابی به تراز مثبت گازی در کشور، به‌علاوه احداث ایستگاه‌های تقویت گاز مذکور، آغاز ساخت ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران و احداث ۴ ایستگاه دیگر نار، کنگان، شانول و سرخون را در برنامه افزایش ظرفیت تولید گاز در دستور کار دارد.

بر اساس این گزارش: میدان‌های گازی هما، وراوی و تابناک در جنوب استان فارس و از میدان‌های تحت مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی می‌باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=30025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.