• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیت های دو هفته ای در کیش

  • کد خبر : 2809
  • 29 آبان 1399 - 18:58
اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیت های دو هفته ای در کیش

پیرو ابلاغیه عمومی ستاد ملی کرونا در کشور، محدودیت ها در جهت کنترل شیوع کووید ۱۹، از اول آذر به مدت دو هفته در جزیره کیش اعمال می شود.

پیرو ابلاغیه عمومی ستاد ملی کرونا در کشور، محدودیت ها در جهت کنترل شیوع کووید ۱۹، از اول آذر به مدت دو هفته در جزیره کیش اعمال می شود.
 به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان و دبیر شورای سلامت کیش ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و قدردانی از مدافعان سلامت در بسیج جزیره بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بسیجیان کیش در کنار شورای سلامت تلاش می کنند و با توجه به اینکه منطقه آزاد کیش به عنوان الگوی مهار و کنترل شیوع کووید ۱۹ در کشور شناخته شده است، باید همچنان در موج های بعدی نیز با انسجام و همدلی و اجرای سیاست بیماریابی، تست تشخیصی و قرنطینه مبتلایان، در این امر موفق عمل کنیم.

سعید پورعلی با اشاره به افزایش ۱۰ برابری میزان سرایت ویروس کرونا افزود: با اقدام به موقع و توجه به عبارات هشدار دهنده مسئولان کشور در خصوص این بیماری، باید میزان خطر شیوع ویروس را بیش از پیش گوشزد کرده و مانند دوره قبل یک صدا و هماهنگ، با قوت و قدرت بیشتر با کمک مردم، صنوف و همه دستگاه های اجرایی، شرایط را کنترل کنیم تا سیستم بهداشت و درمان منطقه آزاد کیش با مشکل مواجه نشود و جزیره نیز شرایط سرزمین اصلی را تجربه نکند.

دکتر محمد رضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش نیز در سی امین جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه شورای سلامت کیش، پس از قرائت تصمیمات اتخاذ شده در چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور و تشریح تعداد مبتلایان از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون گفت: از زمان شیوع ویروس، با انجام ۸ هزار و ۷۶۴ تست ، تعداد ۲ هزار و ۹۱۱ مورد مثبت در جزیره به ثبت رسیده است که این امر نشان دهنده وضعیتی پر خطر برای کیش است.

وی تعداد فوتی ها در جزیره را از ابتدای شیوع بیماری تا کنون ۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه معیار ارزیابی میزان خطر در شهرها تغییر کرده و بر اساس تعداد مبتلایان انجام می شود، جزیره کیش اکنون در وضعیت نارنجی به سر می برد که اقدامات مورد نیاز در کنترل شیوع ویروس با این روند، مشابه وضعیت قرمز است.

دکتر محمد رضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش در تشریح مصوبات سی امین جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه شورای سلامت کیش گفت: ورود و خروج خودروهای پلاک کیش به سرزمین اصلی و همچنین ورود خودروهای پلاک ملی به جزیره به مدت ۲ هفته ممنوع است.

تمامی فعالیت های اماکن و مراکز گردشگری شامل جنگ های شبانه، شناورهای تفریحی، پارک آبی، پارک های بازی کودکان، مجموعه کاریز، بولینگ، پارک دلفین ها، سالن های ماساژ، موسیقی زنده در رستوران ها و کافی شاپ ها، کلوپ های تفریحات دریایی و باشگاه های ورزشی نیز به مدت ۱۴ روز تعطیل خواهد بود.

به غیر از ادارات مرتبط با ارائه خدمات بهداشت عمومی و سلامت، همه ادارات و نهادهای مستقر در کیش موظفند با ۵۰ درصد نیرو فعالیت کنند و مابقی نیروها به صورت دورکاری با ادارات همکاری نمایند؛ همچنین برگزاری هرگونه گردهمایی، همایش و حتی جلسات اداری با تعداد بالای ۲۰ نفر ممنوع شد.

همه فعالیت های موسسات آموزشی هنری، فرهنگی، فرهنگسراها و کلاس های آموزشی نیز به مدت ۲ هفته متوقف خواهد بود.

تا ۱۴ روز آینده، تمامی بازارها بجز مراکز تهیه ارزاق عمومی، تا ساعت ۲۱ و سی دقیقه مجاز به فعالیت هستند، ساعت پایان کار رستوران ها و کافی شاپ ها نیز تا ساعت ۲۴ تعیین شد که این اماکن باید با رعایت تمامی قوانین و مقررات بهداشتی و حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت خود مراجعان را پذیرش کنند.

همچنین دسترسی گردشگران و ساکنان به سواحل و حضور در پارک ها از ساعت ۲۴ ممنوع اعلام شد که با نصب بنردر سطح شهر و سواحل نیز اطلاع رسانی می شود.

رضانیا در پایان عنوان داشت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس در طول ۱۵ روز آینده توصیه می شود، کارمندان ادارات مختلف،از رفتن به مرخصی در شهرهای بزرگ اجتناب کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=2809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.