• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

ابلاغ مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 21609
  • 31 مرداد 1400 - 13:26

تجارت گردان – سخنگوی شورای سلامت کیش از ابلاغ مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد کیش با هدف کنترل پیک پنجم این بیمار خبر داد  به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت […]

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش از دورکاری ۷۰درصدی کارکنان در منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: از یکم تا ۳۱شهریور “سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت های تابعه، ادارت، نهادها، دانشگاه ها، بانک ها، بیمه ها، موسسات مالی و اعتباری، جوامع، تالار بورس و شرکت های خصوصی” ملزم به رعایت دور کاری ۷۰ درصدی کارکنان خود هستند و در صورت عدم رعایت،مسئولیت حقوقی بر عهده مدیران مجموعه های مربوطه خواهد بود.

رضانیا تاکید کرد: یگان های نظامی و انتظامی، امنیتی، بهداشت و درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی و اورژانس از این مصوبه مستثنی هستند.

وی در خصوص ساعت کاری کارکنان این منطقه، اظهار داشت: از یکم شهریور ساعت کاری سازمان، شرکت های تابعه، ادارت، نهادها، دانشگاه ها، بانک ها، بیمه ها، موسسات مالی و اعتباری، جوامع، تالار بورس و شرکت های خصوصی از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ خواهد بود.

سخنگوی شورای سلامت کیش در رابطه با اطلاع رسانی قبلی به ساکنان کیش جهت اجتناب از مسافرت و خارج شدن از جزیره، بیان داشت: کارکنانی که به مسافرت رفتند در هنگام بازگشت به جزیره با استفاده از مرخصی استحقاقی باید دوره قرنطینه خانگی را به مدت ۵ روز رعایت کنند و در صورت عدم ابتلا به بیماری و نداشتن علائم می توانند در محل کار خود حاضر شوند.

دکتر محمدرضا رضانیا در خصوص ساعت کاری مراکز تجاری، اظهار داشت: ساعت کاری بازارها از ۳۰ مرداد ساعت ۱۸ تا ۲۲ بوده و در صورتی که غرفه ای نسبت به رعایت پروتکل ها بهداشتی بی توجهی کند برابر مقررات نسبت به پملپ غرفه اقدام می شود.

رضانیا در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در صورت افزایش موارد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی طبق تشخیص مرکز توسعه سلامت کیش نسب به اعمال محدودیت های شدید برای مجموعه متخلف اقدام خواهد شد.

به گفته رضانیا جامعه بازاریان و بازرگانان کیش باید نسبت به تعیین یک نفر ناظر بهداشت پروتکل ها برای هر بازار و مجموعه خدماتی اقدام کند.  

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با توجه به هدف گذاری تعیین شده برای رعایت پروتکل های بهداشتی به میزان ۸۵ درصد، در صورت عدم رعایت توسط جوامع و مشاغل کیش اعمال محدودیت های شدیدتر در دستور کار ستاد مقابله با کرونا جزیره کیش قرار خواهد گرفت.

دکتر محمدرضا رضانیا خاطر نشان کرد: مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نسبت به تعیین تعداد حضور مشتری در هر غرفه بر اساس متراژ غرفه ها نظارت می کند.

رضانیا  فعالیت رستوران ها و کافی شاپ ها را تا چهارم شهریور به صورت بیرون بر اعلام کرد و افزود: فعالیت رستوران ها و کافی شاپ ها از پنجم شهریور با رعایت فاصله گذاری  اجتماعی و تعیین فاصله هر میز به میزان ۴ متر و حداکثر ۴ نفر در هر میز و تعیین ظرفیت هر کدام از رستوران ها و کافی شاپ ها طبق ابلاغ ظرفیت پذیرش تعیین شده در درب ورودی مراکز  نصب خواهد شد و  فعالیت آنها تا ساعت ۲۳ خواهد بود.

به گفته رضانیا محدودیت های قبلی اعلام شده مبنی بر توقف فعالیت های مشاغل حوزه گردشگری تا ششم شهریور تمدید شده است.  

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: منع تردد شبانه به استثنای خودورهای یگان های نظامی و انتظامی و بخش های عملیاتی، امنیتی، بخش درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی، اورژانس، مخابرات، و عوامل ستاد پیشگیرانه از کرونا تا ۴ شهریور از ساعت ۲۳ تا ۴ بامداد و از پنجم شهریور تا اطلاع ثانوی از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد است.

وی در رابطه با کاهش پرواز های ورودی و خروجی جزیره کیش، گفت: کاهش پرواز های ورودی و خروجی به کمتر از ۲۰ پرواز در روز و با رعایت ظرفیت ۶۰درصد و فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، اتوبوس حمل مسافر و سالن های فرودگاه ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش دسترسی به سواحل را تا ششم شهریور ممنوع اعلام کرد و افزود: محدودیت های قبلی اعلام شده مبنی بر توقف تمام اماکن ورزشی تا ششم شهریور تمدید می شود و کاهش شناورهای مسافری و منع ورود مسافر از مسیر دریایی به کیش به استثنای کیشوندان با احراز هویت تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

رضانیا گفت: هتل ها با ظرفیت پذیرش ۳۰درصدی مسافر به فعالیت خود ادامه می دهند.  

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.