• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

ابربدهکاران بانکی باید تعیین تکلیف شوند

  • کد خبر : 35186
  • 22 دی 1400 - 9:57
ابربدهکاران بانکی باید تعیین تکلیف شوند

رئیس کانون بانک‌های خصوصی گفت: از سران قوا تقاضا داریم بین آنهایی که منابع عظیمی از بانک‌ها گرفتند و با گردن کلفتی تسهیلات را بازنگرداندند و خیل عظیم فعالان اقتصادی واقعی تفکیک قائل شوند.

کورش پرویزیان در گفت‌وگو با ایبِنا تصریح کرد: بانک‌ها به دنبال تعطیلی هیچ کارخانه‌ای نیستند بلکه از کارخانه ها و واحدهای تولیدی که ارزش افزوده بالایی برای کشور به همراه دارند، حمایت می‌کنند تا رونق بیشتری بگیرند. 

رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر عدم تعطیلی کارخانه‌ها توسط بانک‌ها به گزارش وزارت کشور و صمت در این باره اشاره کرد و گفت: ما در حوزه بانک‌های خصوصی تعداد بسیار محدودی املاک تملیکی داریم و اعلام کردیم که آماده‌ایم این املاک و اموال تملیکی را به صاحبان آنها که صلاحیت دارند، واگذار کنیم تا کار خود را ادامه دهند و روند تولید متوقف نشود. 

وی تاکید کرد: موضوع مهمی که در این میان وجود دارد این است که بعضا افراد نادری وجود دارند که عملکرد فعالان اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهند؛ به این شکل که آنها تخلف کوچکی انجام می‌دهند که جلوه فعالان اقتصادی را در این حوزه مکدر می‌کنند. 

رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان اینکه تقاضای ما این است که این دوگروه از هم تفکیک شوند، افزود: از مجلس، دولت و قوه قضاییه تقاضا داریم بین آنهایی که منابع عظیمی از بانک‌ها گرفتند و با گردن کلفتی تسهیلات را بازنگرداندند تا این پول‌ها به چرخه سیستم بانکی برگردد و فعالان اقتصادی دوباره از این تسهیلات استفاده کنند، و خیل عظیمی از فعالان اقتصادی واقعی تفکیک قائل شوند. 

مدیرعامل بانک پارسیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تفاهمنامه اخیر ۷ بانک با وزارت صمت درخصوص تامین مالی زنجیره‌ای اظهار کرد: برای حمایت از تولید به ویژه در زنجیره‌های ارزش، طرح تامین مالی زنجیره‌ای به صورت مشترک میان بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و شبکه بانکی کشور طراحی و آیین نامه‌های اجرایی آن نیز از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است. براین اساس در صورت ابلاغ فرآیند اجرایی آن، زنجیره‌های ارزش در کشور مورد حمایت قرار خواهد گرفت که امیدواریم تسهیلات بانکی بیش از گذشته به سمت تولید هدایت شود. 

پرویزیان ادامه داد: بانک پارسیان هم یکی از بانک‌هایی است که این تفاهم نامه را منعقد کرد و امیدواریم بتوانیم در حوزه تولید اقدامات بهتری داشته باشیم. ما از گذشته تمام نیازهایی که برای این طرح در حوزه زیرساخت‌ها و فناوری اطلاعات لازم بود را فراهم کردیم و برای برخی موارد منتظر ابلاغ بانک مرکزی هستیم تا اقدامات اجرایی را آغاز کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=35186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.