• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

آزادی ۳۸۸۳ نفر زندانیان ناشی از حوادث رانندگی طی ۹ ماهه سال جاری

  • کد خبر : 33306
  • 01 دی 1400 - 15:54
آزادی ۳۸۸۳ نفر زندانیان ناشی از حوادث رانندگی طی ۹ ماهه سال جاری

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در مراسم رونمایی از سامانه ماده ۱۳ قانون بیمه شخص ثالث و پرداخت الکترونیک خسارت از آزادسازی ۳۸۸۳ نفر از زندانیان ناشی از حوادث رانندگی طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی صندوق تأمین خسارت های بدنی؛ مراسم پرداخت خسارت و آزادسازی زندانیان حوادث رانندگی کشور و آئین رونمایی از سامانه ماده ۱۳ قانون بیمه شخص ثالث و پرداخت الکترونیک خسارت با حضور معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی ، حجت الاسلام تقوی رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان تهران، رئیس کل بیمه مرکزی بهمراه هیأت عامل، رئیس سندیکای بیمه‌گران و هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت های بدنی انجام پذیرفت.

دکتر حسینی معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رسیدگی به امور مردم و زیان دیدگان و حمایت از آنان اظهار داشت : کاری که از آلام و دردهای مردم بکاهد کاری الهی است و ارزش والایی دارد و این در مورد صندوق تأمین خسارت های بدنی مصداق  بارزی دارد. در حال حاضر تأکید بر پیگیری امور و تسریع در پرداخت ها و کارگروهایی که در این زمینه ایجاد شده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و ارائه و توسعه خدمات الکترونیکی صندوق در زمینه پرداخت خسارات به مردم شریفی که همواره انتظار دارند در خدمت شان باشیم، مورد اهتمام صندوق بوده است.

بنده ضمن قدردانی از تلاش صندوق در رسیدگی پرونده ها و امور و تسریع و تسهیل در پرداخت ها و بانک اطلاعاتی که فراهم شده، تعامل و همچنین اهتمام جدی با سایر دستگاههای دولتی و اجرایی کشور در ایجاد بسترهای ارتباطی لازم در جهت دستیابی به اهداف صندوق و عدالت اجتماعی، متشکرم و توفیق روزافزون این نهاد در امر خدمت رسانی به مردم را از خداوند متعال خواستارم.

در ادامه این مراسم مهندس مجید بهزادپور مدیرعامل صندوق تأمین خسارت های بدنی ضمن معرفی به اهداف و اولویت ها و  اقدامات و اهم فعالیت های صندوق پرداخت و اعلام کرد:‌ این صندوق به موجب ماده ۲۱ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و به منظور حمایت از آسیب دیدگان ناشی از حوادث رانندگی که بنا به عللی قابل پرداخت نباشد، خسارات را می‌پردازد.

مدیرعامل صندوق در بخش دیگری از سخنان خود درآمدهای عملیاتی وصول‌شده در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد و گفت: این مبلغ بالغ بر ۴۱۲۸ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. از طرفی خسارت پرداختی در این مدت ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

بهزادپور خاطر نشان کرد: بالغ بر ۲۰ هزار پرونده در ۹ ماهه امسال تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد و در حال پرداخت است و ۲۳ هزار نفر زیان دیده شامل جرح و فوت وجود دارند.ایشان به زندانیان آزادشده از محل منابع این صندوق اشاره کرد و اذعان داشت: ۳۸۸۳ نفر از زندانیان ناشی از حوادث رانندگی آزاد شده‌اند که حاکی از رشد ۶ دهم درصدی دارد.

مدیرعامل در مورد محورهای تحول برنامه‌ در صندوق یادآور شد : اصلاح فرایندهای منجر به ارائه خدمات به مردم،‌ اصلاح سیستم‌ها و نظام‌های پرداخت و همچنین اصلاح و تقویت بنیه مالی صندوق در دستور کار قرار دارد.

طی این مراسم غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نقش حمایتی صندوق تأمین خسارت های بدنی از آسیب دیدگان سوانح رانندگی بیان کرد : طی اتفاقاتی که برای بعضی از شرکت های بیمه رخ می دهد شرکت بیمه‌گر در صورت عدم پوشش خسارت در اثر ورشکستگی یا تعلیق شرکت و یا اشخاص ثالث بعلت فقدان و یا انقضای بیمه نامه و یا شناخته نشدن مسبب حادثه، و یا کسری پوشش بیمه نامه خوشبختانه قانون و مجلس پیش‌بینی لازم بمنظور حمایت از زیان‌دیدگان صندوق تأمین خسارت‌های بدنی ایجاد گردید. تا کسانی که گرفتار شده‌اند اعم از آسیب‌دیده و یا مسببان حادثه بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند و بعبارت دیگر صندوق این نهاد یار صنعت بیمه و مردم است.  

ایشان با اعلام اینکه از طریق منابع صندوق تامین خسارت‌های بدنی از سال پیش ۷۵۰۰ نفر از زندانیان حوادث رانندگی آزاد شده‌اند، گفت: در کشور تقریبا ۲۵ میلیون خودرو وجود دارد که معادل ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بیمه شخص ثالث دارند و باقی خودروها فاقد بیمه نامه و همچنین، معادل ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های نیروی انتظامی توقیف هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای مداوای مجروحین تصادفات رانندگی به وزارت بهداشت پرداخت شد که معادل ۱۰ درصد از کل حق بیمه شخص ثالث بود.در این مراسم از این سامانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت به حدود ۱۳۰ نفر به صورت الکترونیکی پرداخت شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.